Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41904
Title: İlköğretim 3. Sınıf Öğrencilerinin Okul Matematiğini Günlük Hayata Uygulama Becerileri
Other Titles: Elementary School Students Application of School Mathematics to Daily Life
Authors: Çontay, Emine Gaye
İymen, Esra
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel
Abstract: Özet Geleneksel öğretim öğrencilere, bildiklerini farklı durumlara ve günlük hayata uygulama fırsatı vermemektedir. Dolayısıyla bilmek ve uygulamak arasında bir kopukluk ortaya çıkmaktadır. Çalışmada, kullanılan ölçme araçları yardımıyla ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin okul matematiğini günlük hayata nasıl uyguladıkları sorusunun cevabı araştırılmıştır. Çalışmada, uygun durumlar yaratıldığında öğrencilerin okul matematiğini günlük hayata nasıl uyguladıklarını belirlemek amaçlandığından nitel bir araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Öğrenciler ile alışveriş problemlerinin yer aldığı yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda okul matematiğini günlük hayata hiç uygulamayan öğrencilerin kâğıt kalem kullanma imkânları olmadığı hallerde de çözümlerinde onları kullanıyor gibi yaptıkları belirlenmiştir. Araştırmanın diğer bir sonucu ise okul matematiğini günlük hayata uygulamayı tercih eden öğrencilerin nesneleri gruplandırarak hesaplama yapmak gibi pratik ve duruma uygun çözüm yolları oluşturabilmiş olmalarıdır. Bu sonuçlara ek olarak öğrencilerin ödemeleri gereken miktarı büyük paraları kullanıp farklı şekillerde ifade edebildikleri görülmüştür.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41904
ISSN: 1301-0085
1309-0275
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
İlköğretim.pdf244.69 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

30
checked on May 27, 2024

Download(s)

6
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.