Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41918
Title: Eğitim fakültesi öğretmen adaylarının ve fen edebiyat fakültesi öğrencilerinin “öğretmen” kavramıyla ilgili metaforlara ilişkin görüşleri
Other Titles: Pre-service teachers’ and science literacy faculty students’ views on the metaphors to the “teacher” concept
Authors: Köksal, Necla
Çınar, Melek
Keywords: Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel
Abstract: Eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarıyla fen edebiyat fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin “öğretmen” kavramıyla ilgili metaforlara ilişkin görüşlerinin belirlenmesini amaçlayan bu çalışmanın sonunda onların mesleğe yönelik algıları metaforlar aracılığıyla ortaya çıkmıştır. Araştırmanın evrenini 2010-2011 öğretim yılında öğrenim gören Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem ise; Eğitim Fakültesinin Fen Bilgisi Eğitimi, Sınıf Öğretmenliği Anabilim dallarında ve Türkçe Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencilerinden ve Fen Edebiyat Fakültesinden mezun olup bir yıllık pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerden oluşmaktadır. Çalışmada nicel veriler öğretmen kavramına ilişkin metaforları belirlemek amacıyla Cerit (2005) tarafından geliştirilen anket ile toplanmıştır. Nitel veriler ise anketin sonuna eklenen açık uçlu bir soru ile toplanmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41918
ISSN: 1309-0682
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (7).pdf442 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

8
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.