Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41960
Title: Öğretmen adaylarında bireysel farklılıklar perspektifinden amaç yönelimleri,denetim odağı ve akademik başarı
Other Titles: Goal orientations, locus of control and academic achievement in prospective teachers: An individual differences perspective
Authors: Buluş, Mustafa
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Bu çalışmada öğretmen adaylarında denetim odağının amaç yönelimlerini ve her iki yönelimin birlikte akademik başarıyı yordamadki rolü incelenmiştir. Araştırmaya Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde farklı alanlarda öğrenim gören toplam 270 öğrenci katılmıştır. Veri toplama araçları olarak Amaç Yönelimleri ve Öğretmen Denetim Odağı Ölçekleri, verilerin analizinde korelasyon ve regresyon analizleri kullanılmıştır. Bulgular, denetim odağı ve akademik başarının öğrenme amaç yönelimi ile pozitif, başarısızlıktan kaçınma amaç yönelimi ile de negatif düzeyde ilişkili olduğunu ve denetim odağının öğrenme ve başarısızlıktan kaçınma amaç yönelimlerini anlamlı olarak yordadığını göstermiştir. Ayrıca denetim odağı ve amaç yönelimlerinin birlikte akademik başarı varyansına katkıları anlamlı bulunmuştur. Araştırmada elde edilen sonuçlar eğitimciler açısından tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41960
ISSN: 1303-0485
2148-7561
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

252
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.