Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41986
Title: 5-6 Yas grubu cocuklarda okula uyum ve Akran iliskileri
Other Titles: School adjustment and peer relationships of 5-6 Years old children
Authors: Ogelman, Hülya Gülay
Abstract: Arastırmanın amacı, okul öncesi dönem çocuklarının okula uyum düzeyleri ile akran iliskilerinin farklı boyutları arasındaki iliskiyi eğitim öğretim yılının güz ve bahar dönemlerinde incelemektir. Çalısmanın örneklem grubunu, Denizli’nin merkez ilçesinde okul öncesine devam eden 5-6 yas grubundan 76 çocuk olusturmustur. Veri toplama araçları olarak Kisisel Bilgi Formu, Çocuk Davranıs Ölçeği, Akran Siddetine Maruz Kalma Ölçeği ve 5-6 Yas Çocukları Dçin Okula Uyum Öğretmen Değerlendirmesi Ölçeği kullanılmıstır. Arastırmanın sonuçlarına göre güz ve bahar dönemlerinde çocukların okula uyum düzeyleri yükseldikçe olumlu sosyal davranıs düzeyi de yükselmekte, uyum düzeyleri azaldıkça olumlu sosyal davranıs düzeyleri de azaldığını göstermektedir. Dki dönemde de okula uyum düzeyi arttıkça saldırganlık, korkulu-kaygılı olma, dıslanma, asırı hareketlilik ve akran siddetine maruz kalma düzeyleri azalmakta, baskalarına yönelik olumlu sosyal davranıs düzeyi artmaktadır. Ayrıca eğitim öğretim yılının basındaki okula uyum düzeyi bahar döneminin sonundaki akran iliskileri ile anlamlı iliski içindedir. Okulun basında sağlanan uyum düzeyi yıl içindeki akran iliskilerini etkileyebilmektedir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41986
ISSN: 1304-0278
1304-0278
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
Hülya Gülay Ogelman.pdf298.01 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

84
checked on May 27, 2024

Download(s)

10
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.