Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42094
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSoytürk, Mümine-
dc.contributor.authorÇamlıyer, Hüseyin-
dc.contributor.authorTepeköylü Öztürk, Özden-
dc.contributor.authorAda, Daşdan E. Nilay-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:11:18Z-
dc.date.available2022-05-17T12:11:18Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.issn1300-9915-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42094-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı 9-11 yaş grubu çocuklarına uygulanan yaratıcı drama tekniğinin temel hareket becerilerinin örüntüleşmesi üzerindeki etkilerini ve bu tekniğin çocukların hatırlamaya ve uygulanan etkinliklerle ilgili duygularını ifade edebilmeleri üzerine katkısının olup olmadığını araştırmaktır. Çalışmaya ilköğretimin birinci kademesinin üçüncü sınıfında okuyan toplam 30 (15=kontrol, 15=deney) öğrenci katılmıştır. Temel hareket becerilerinden (yer değiştirme, dengeleme ve nesne kontrolü) seçilen bazı hareketler deney grubuna yaratıcı drama ile kontrol grubuna ise aynı hareketler klasik-komut yöntemi ile verilmiştir. Çalışma toplam dokuz hafta sürmüştür. İlk dört hafta hazırlık aşaması ve diğer dört hafta ise esas evre olarak tamamlanmıştır. Son hafta ise test uygulaması yapılarak, değerlendirmeye geçilmiştir. Denekler tarafından oluşturulan örüntüleşmiş hareket (ÖH) becerilerini değerlendirmek üzere Değerlendirme Komisyonu- Gözlemci Grubu (GG) oluşturulmuştur ve değerlendirme bu grup tarafından yapılmıştır. Gözlemcilerin test değerlendirme sonuçları istatistiksel analizleri yapılmıştır. Sonuç olarak çalışmada elde edilen ÖH verileri Mann Whithney U ile yapılan istatistik değerlendirmesine göre deney grubunda kontrol grubuna göre daha yüksek ve istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Ayrıca deney grubu cinsiyet açısından farklılık göstermezken, kontrol grubundaki kızların erkeklere göre ÖH puanları daha yüksek ve istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Elde edilen nitel veriler de, uygulamalarda kullanılan araç, öğrendikleri hareket, uygulanan etkinliklerle ilgili duygularını ifade bakımından deney grubunda kontrol grubuna göre daha yüksek oranlar elde edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofSelçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.title9-11 Yaş grubu çocukların temel hareket becerilerinin örüntüleşmesinde yaratıcı drama’nın etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of creative drama on combination of patterns of fundamental movement skills of the 9-11 year childrenen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage42en_US
dc.identifier.endpage55en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid227102en_US
local.message.claim2023-07-12T13:05:25.596+0300|||rp00795|||submit_approve|||dc_contributor_author|||None*
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept18.02. Recreation-
Appears in Collections:Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (8).pdf523.91 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

72
checked on May 27, 2024

Download(s)

52
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.