Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42113
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇelik, Zekeriya-
dc.contributor.authorArslan, Yunus-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:11:21Z-
dc.date.available2022-05-17T12:11:21Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.issn1300-9915-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42113-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, aday beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme genel yeterlik algılarını belirlemek ve aday öğretmenlerin yeterlik algıları arasında cinsiyet, öğrenim görülen okul ve alınan ölçme ve değerlendirme dersini yeterli görüp görmeme değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar olup olmadığını incelemektir. Çalışmaya Selçuk ve Gazi Üniversite’lerinin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokul’larında öğrenim gören, 84’ü kız, 116’sı erkek toplam 200 aday öğretmen (yaş = 22.15±1.91) gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Nartgün (19) tarafından geliştirilen ve 24 maddeden oluşan “Öğretmen Adayları İçin Ölçme ve Değerlendirme Genel Yeterlik Algısı Ölçeği (ÖDGYAÖ)” kullanılmıştır. Ölçekte “temel kavramlar”, “ölçme teknikleri” ve “istatistiksel çözümleme ve raporlaştırma” adında üç alt boyut yer almaktadır. Elde edilen verilerin analizinde, tanımlayıcı istatistik, Kolmogorov-Smirnov Z testi, Levene testi, Mann-Whitney U testi ve İki Yönlü MANOVA kullanılmıştır. Bulgulara göre, aday öğretmenlerin tüm ölçek ile temel kavramlar, ölçme teknikleri ve istatistiksel çözümleme ve raporlaştırma alt boyutlarına ilişkin ölçme ve değerlendirme genel yeterlik algıları düşük düzeydedir (Ortalama = 76.79±15.50; ortalama = 19.27±5.37; ortalama = 29.54±6.40, ortalama = 27.97±6.60). Yapılan inceleme sonucu, tüm ölçek ve üç alt boyuta ilişkin genel yeterlik algı puan ortalamaları arasında, alınan ölçme ve değerlendirme derslerini yeterli görüp görmeme değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0.05). Sonuç olarak, lisans öğrenimi sürecinde alınan ölçme ve değerlendirme derslerini yeterli görmeyen aday öğretmenlerin, yeterlik algılarının da düşük düzeyde olduğu söylenebilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofSelçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAday beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme genel yeterlik algılarının belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of prospective physical education teachers’ measurement and evaluation common competency perceptionsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage223en_US
dc.identifier.endpage232en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid226269en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept18.01. Physical Education and Sports-
crisitem.author.dept18.01. Physical Education and Sports-
Appears in Collections:Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Aday beden eğitimi.pdf541.3 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

98
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

34
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.