Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42156
Title: | Ergenlerde olumsuz otomatik düşünceler ve içsel güdülenme arasındaki ilişkinin aracı ve farklılaştırıcısı olarak başarı yönelimi ve kendini engelleme davranışlarının sınanması | Other Titles: | Achievement goal orientations and self handicapping as mediator and moderator of the relationship between ıntrinsic achievement motivation and negative automatic thoughts in adolescence students | Authors: | Kapıkıran, Şahin | Keywords: | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | Abstract: | Bu çalışmanın amacı, ergenlerin başarı yönelimi ve kendini engelleme davranışlarının olumsuz otomatik düşünceler ve içsel güdülenme arasında aracı ve farklılaştırıcı rollerinin olup olmadığını sınamaktır. Çalışmada farklı liselerden toplam 586 (X = 16.08) ergen öğrencilere Olumsuz Otomatik Düşünceler Ölçeği, Engelleyici Davranışlar Ölçeği ve içsel güdülenmeyi ölçmek için Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin (GÖSÖ) içsel hedef düzenleme alt ölçeği uygulanmıştır. Sonuçta, öğrenme yönelimliliğin olumsuz otomatik düşünceler ile içsel güdülenme arasında tam aracılık rolü olduğu saptanmıştır. Ancak performans yönelimi ile olumsuz otomatik düşünceler ile içsel güdülenme arasında aracılık rolü bulunmamıştır. Kendini engelleme davranışlarının olumsuz otomatik düşünceler ile içsel güdülenme arasında kısmi aracılığı olduğu kaydedilmiştir. Bununla beraber, başarı yönelimi ve kendini engelleme davranışlarının otomatik düşünceler ile etkileşiminin içsel güdülenme üzerinde farklılaştırıcı rolü bulunmamıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/42156 | ISSN: | 1303-0485 2148-7561 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.