Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42299
Title: | Öğretmen görüilerine göre ses temelli cümle yöntemine iliikin uygulamalarda öğrenci ve velilerin değerlendirilmesi | Other Titles: | An evaluation of students’ and parents’ attitudes towards sound-based sentence method based on teachers’ views | Authors: | Bıçak, Eda Susar, Fatma Kırmızı |
Keywords: | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | Abstract: | İlkokuma yazma çalışmaları öğrenen ve öğreten için önemli bir süreçtir. Bu sürecin işleyişi farklı yöntemlerle yapılabilmektedir. Bu araştırmanın amacı ilköğretim 1. sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre ilkokuma yazma sürecinde ses temelli cümle yönteminin uygulanmasında öğrenci ve velilerin durumunu belirleyerek değerlendirmektir. Araştırmanın evreni Denizli merkez ilçede yer alan ilköğretim okullarında çalışan 1.sınıf öğretmenlerinden oluşmaktadır. Örneklemin belirlenmesinde nitel araştırmada başvurulan “maksimum çeşitlilik örneklemesinden” yararlanılmıştır (n=41). Bu araştırmada ses temelli cümle yönteminin uygulanması sürecinde öğrenciler ve velilerin durumunu belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” kullanılmıştır. Birbiriyle ilişkili kodlar bir araya getirilerek temalar (kategoriler) elde edilmiş ve buradan yola çıkarak alıntılar ortaya konulmuştur. Araştırmadan elde edilen sonuçlardan bazıları şu şekilde sıralanabilir: Etkinlikler öğrencilerin hoşuna gitmektedir. Okumaya hızlı geçilmekte ancak anlayarak okuma geç başlamaktadır. Öğrenciler heceleri ayırmada sıkıntı yaşamaktadır. Öğrenciler seri bir şekilde okumada zorlanmaktadır. Veliler sistemi yeterince tanımadıkları için öğrencileri yanlış yönlendirmektedir. STCYde öğretmen ve veli işbirliği şarttır." | URI: | https://hdl.handle.net/11499/42299 | ISSN: | 1303-0493 2148-4929 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document.pdf | 344.19 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
90
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
22
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.