Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42299
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBıçak, Eda-
dc.contributor.authorSusar, Fatma Kırmızı-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:13:14Z-
dc.date.available2022-05-17T12:13:14Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.issn1303-0493-
dc.identifier.issn2148-4929-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42299-
dc.description.abstractİlkokuma yazma çalışmaları öğrenen ve öğreten için önemli bir süreçtir. Bu sürecin işleyişi farklı yöntemlerle yapılabilmektedir. Bu araştırmanın amacı ilköğretim 1. sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre ilkokuma yazma sürecinde ses temelli cümle yönteminin uygulanmasında öğrenci ve velilerin durumunu belirleyerek değerlendirmektir. Araştırmanın evreni Denizli merkez ilçede yer alan ilköğretim okullarında çalışan 1.sınıf öğretmenlerinden oluşmaktadır. Örneklemin belirlenmesinde nitel araştırmada başvurulan “maksimum çeşitlilik örneklemesinden” yararlanılmıştır (n=41). Bu araştırmada ses temelli cümle yönteminin uygulanması sürecinde öğrenciler ve velilerin durumunu belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” kullanılmıştır. Birbiriyle ilişkili kodlar bir araya getirilerek temalar (kategoriler) elde edilmiş ve buradan yola çıkarak alıntılar ortaya konulmuştur. Araştırmadan elde edilen sonuçlardan bazıları şu şekilde sıralanabilir: Etkinlikler öğrencilerin hoşuna gitmektedir. Okumaya hızlı geçilmekte ancak anlayarak okuma geç başlamaktadır. Öğrenciler heceleri ayırmada sıkıntı yaşamaktadır. Öğrenciler seri bir şekilde okumada zorlanmaktadır. Veliler sistemi yeterince tanımadıkları için öğrencileri yanlış yönlendirmektedir. STCYde öğretmen ve veli işbirliği şarttır."en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmen görüilerine göre ses temelli cümle yöntemine iliikin uygulamalarda öğrenci ve velilerin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeAn evaluation of students’ and parents’ attitudes towards sound-based sentence method based on teachers’ viewsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage194 - 211-
dc.identifier.startpage194en_US
dc.identifier.endpage211en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid150573en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document.pdf344.19 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

90
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

22
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.