Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42299
Title: Öğretmen görüilerine göre ses temelli cümle yöntemine iliikin uygulamalarda öğrenci ve velilerin değerlendirilmesi
Other Titles: An evaluation of students’ and parents’ attitudes towards sound-based sentence method based on teachers’ views
Authors: Bıçak, Eda
Susar, Fatma Kırmızı
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: İlkokuma yazma çalışmaları öğrenen ve öğreten için önemli bir süreçtir. Bu sürecin işleyişi farklı yöntemlerle yapılabilmektedir. Bu araştırmanın amacı ilköğretim 1. sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre ilkokuma yazma sürecinde ses temelli cümle yönteminin uygulanmasında öğrenci ve velilerin durumunu belirleyerek değerlendirmektir. Araştırmanın evreni Denizli merkez ilçede yer alan ilköğretim okullarında çalışan 1.sınıf öğretmenlerinden oluşmaktadır. Örneklemin belirlenmesinde nitel araştırmada başvurulan “maksimum çeşitlilik örneklemesinden” yararlanılmıştır (n=41). Bu araştırmada ses temelli cümle yönteminin uygulanması sürecinde öğrenciler ve velilerin durumunu belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” kullanılmıştır. Birbiriyle ilişkili kodlar bir araya getirilerek temalar (kategoriler) elde edilmiş ve buradan yola çıkarak alıntılar ortaya konulmuştur. Araştırmadan elde edilen sonuçlardan bazıları şu şekilde sıralanabilir: Etkinlikler öğrencilerin hoşuna gitmektedir. Okumaya hızlı geçilmekte ancak anlayarak okuma geç başlamaktadır. Öğrenciler heceleri ayırmada sıkıntı yaşamaktadır. Öğrenciler seri bir şekilde okumada zorlanmaktadır. Veliler sistemi yeterince tanımadıkları için öğrencileri yanlış yönlendirmektedir. STCYde öğretmen ve veli işbirliği şarttır."
URI: https://hdl.handle.net/11499/42299
ISSN: 1303-0493
2148-4929
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document.pdf344.19 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

90
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

22
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.