Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42338
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞahin, Abdurrahman-
dc.contributor.authorKumral, Orhan-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:13:19Z-
dc.date.available2022-05-17T12:13:19Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.issn1309-0682-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42338-
dc.description.abstractÖğretim programlarının başarıyla uygulanmasında, öğretmenlerin programa ve kendi rollerine ilişkin algılarının rolü büyüktür. Bu örnek olay çalışmasının amacı, formasyon grubu öğretmen adaylarının öğretim programına yönelik algılarını mesleki rol algılarıyla ilişkili bir şekilde değerlendirmektir. Araştırma, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinde, Türk Dili ve Edebiyatı alanında formasyon eğitimi alan 32 aday öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Veriler “program” ve “öğretmen” kavramları için ayrı ayrı olmak üzere içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmanın bulguları, katılımcıların öğretmeni tekniker ve tasarımcı kategorilerinde görürken, programı da kalıp ve hamur kategorilerinde gördüklerini ortaya koymaktadır. Ek analizlerde ise teknikerlik kategorisine bağlı kalanların programı kalıp, tasarımcılık kategorisini benimseyenlerin ise hamur şeklinde algıladığını göstermektedir. Bulgular olumlu algıları gösterse de, aday öğretmenlerin çoğunun 1960’lı yıllardaki “öğretmene dayanıklı program” (teacher-proof curriculum) anlayışıyla örtüşen algılarının olduğunu göstermektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAkdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının öğretim programına ve program rollerine ilişkin imgelerien_US
dc.title.alternativePre-service teachers’ images of school curriculum and their curricular rolesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue14en_US
dc.identifier.startpage19 - 32-
dc.identifier.startpage19en_US
dc.identifier.endpage32en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid153849en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (14).pdf297.53 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

40
checked on May 27, 2024

Download(s)

32
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.