Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42338
Title: Öğretmen adaylarının öğretim programına ve program rollerine ilişkin imgeleri
Other Titles: Pre-service teachers’ images of school curriculum and their curricular roles
Authors: Şahin, Abdurrahman
Kumral, Orhan
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Öğretim programlarının başarıyla uygulanmasında, öğretmenlerin programa ve kendi rollerine ilişkin algılarının rolü büyüktür. Bu örnek olay çalışmasının amacı, formasyon grubu öğretmen adaylarının öğretim programına yönelik algılarını mesleki rol algılarıyla ilişkili bir şekilde değerlendirmektir. Araştırma, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinde, Türk Dili ve Edebiyatı alanında formasyon eğitimi alan 32 aday öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Veriler “program” ve “öğretmen” kavramları için ayrı ayrı olmak üzere içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmanın bulguları, katılımcıların öğretmeni tekniker ve tasarımcı kategorilerinde görürken, programı da kalıp ve hamur kategorilerinde gördüklerini ortaya koymaktadır. Ek analizlerde ise teknikerlik kategorisine bağlı kalanların programı kalıp, tasarımcılık kategorisini benimseyenlerin ise hamur şeklinde algıladığını göstermektedir. Bulgular olumlu algıları gösterse de, aday öğretmenlerin çoğunun 1960’lı yıllardaki “öğretmene dayanıklı program” (teacher-proof curriculum) anlayışıyla örtüşen algılarının olduğunu göstermektedir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42338
ISSN: 1309-0682
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (14).pdf297.53 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

40
checked on May 27, 2024

Download(s)

32
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.