Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42395
Title: | Keman eğitiminde anlamlandırma stratejisinin başarıya etkisi (örnek bir uygulama) | Other Titles: | The effect of elaboration strategy on academic achievement in violin training (a sample application) | Authors: | Akın Şişman, Özlem | Keywords: | Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Müzik | Abstract: | Bu araştırma, keman çalışırken anlamlandırma stratejilerinin keman öğrenmede olumlu davranış değişikliği yaratıp yaratmadığını belirlemeye yönelik olarak yapılmıştır. Araştırmada kontrol gruplu öntest sontest modeli kullanılmış, 10 Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi öğrencisi araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Çalışma esnasında; araştırmacı tarafından anlamlandırma stratejisi ve alt basamakları 5 gün süresince deney grubuna bire bir anlatılarak strateji eğitimi yapılmış; bununla birlikte araştırmanın öntest ve sontest süreçleri kamera ile kaydedilerek 3 uzman keman eğitimcisi tarafından izlenerek değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler ışığında, deney grubunda bulunan öğrencilerin seçilen parçalar içerisinde bulunan davranışları, öntestten sonteste üst düzeyde başarı sağlayarak yerine getirebildikleri sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın sonuçları ile bağlantılı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/42395 | ISSN: | 1300-8811 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (15).pdf | 419.28 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
72
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
20
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.