Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42396
Title: Eğitim süreci öğrenci değerlendirmeleri ölçeği’nin türkçeye uyarlama çalışması ve etkili öğretim elemanlarını tanımlayan alt boyutların belirlenmesi
Other Titles: Turkish adaptation of student evaluations of educational quality questionnaire and determination of teaching dimensions defining efficient college ınstructors
Authors: Özgüngör, Sevgi
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Bu çalışmanın temel amacı, yükseköğretimde kaliteyi artırmaya yönelik çalışmaların önemli bir parçası haline gelen öğretim elemanlarının yeterliklerine ilişkin öğrenci algılarını belirlemek amacıyla tüm dünyada en sık kullanılan ölçüm aracı olan SEEÖ’nün Türkçeye uyarlama çalışmalarının yapılması ve öğrenciler tarafından en iyi ve en kötü olarak algılanan öğretim elemanlarını ayırmada en etkili olan öğretim etkinlikleri boyutlarının ESÖD aracılığıyla belirlenmesidir. Bu amaçla, toplam 693 üniversite öğrencisinden elde edilen verilere yönelik yapılan analizler ölçeğin 9 alt boyutlu yapısını büyük oranda desteklemiş ve Türk üniversite öğrencileri için kullanılabilir olduğunu göstermiştir. Yapılan diskriminat analizi sonuçları ise öğrenciler tarafından en iyi ve en kötü olarak belirlenen öğretim elemanlarını en iyi ayıran öğretim etkinliği alt boyutlarının sırasıyla isteklilik, sınıf içi etkileşim, öğrenme/akademik yarar ve planlılık/açıklık alt boyutları olduğunu göstermiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42396
ISSN: 1300-1337
1300-1337
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (13).pdf287.9 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

12
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.