Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42517
Title: Türkiye'deki Lise Öğrencilerinin Matematik Dersine İlişkin Tutumları ve Bu Tutumlarını Etkileyen Faktörler*
Other Titles: High School Students Attitudes towards Mathematics and Factors Affect Their Attitudes in Turkey
Authors: Yaşar, Metin
Çermik, Hülya
Güner, Necdet
Keywords: Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm
Abstract: Bu araştırmanın amacı, Türkiyede öğrenim gören lise öğrencilerinin matematik dersine ilişkin tutum düzeylerinin belirlenmesi ve bu tutumlarını etkileyen faktörlerin ortaya koyulmasıdır. Ayrıca araştırmada, öğrencilerin cinsiyetleri ile öğrenim gördükleri coğrafi bölgenin de matematik dersine ilişkin tutumlarında anlamlı bir farklılık yaratıp yaratmadığı araştırılmıştır. Tarama modelinde gerçekleştirilen bu araştırma, yedi coğrafi bölgedeki 14 ilde bulunan, farklı türdeki liselerde öğrenim gören toplam 30170 öğrenci üzerinden yürütülmüştür. Araştırmaya katılan lise öğrencilerine, araştırmacılar tarafından geliştirilen Likert türündeki bir tutum ölçeği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, Türkiyedeki lise öğrencilerinin matematik dersine ilişkin tutumlarının orta düzeyde ve dört faktöre dayalı olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin matematik dersine ilişkin tutumları cinsiyetlerine göre değişmezken, öğrenim gördükleri coğrafi bölgeye göre anlamlı farklılıklar göstermektedir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42517
ISSN: 1301-3718
2458-8342
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
10.1501-Egifak_0000001337-508647.pdf512.63 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

124
checked on May 27, 2024

Download(s)

18
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.