Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42558
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ağbuğa, Bülent | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:17:04Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:17:04Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.issn | 1300-3119 | - |
dc.identifier.issn | 2667-6672 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/42558 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı 3 x 2 Başarı Hedef Modeli Ölçeğinin Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu öğrencileri için geçerlik ve güvenirliğini saptamaktır. Araştırmaya, toplam 303 (170 erkek ve 133 kadın; Xyaş = 21.51 ± 2.27) Türk üniversite öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Elliot ve diğ. (2011) tarafından geliştirilen 18 maddeli 7li Likert tipi 3 x 2 Başarı Hedef Modeli Ölçeği öğrencilerin final sınavından hemen önce verilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarına göre tüm değerlerin (?2/df =2.60, CFI = 0.95, GFI = 0.91, NNFI = 0.94, SRMR = 0.045, ve RMSEA = 0.07) altı faktörlü yapıda tüm değerlerin kabul edilebilir düzeyde olduğu görülmektedir. Ölçeğin iç tutarlılığını belirlemede kullanılan Cronbach Alfa değerleri ölçeğin geneli, görev-yaklaşım, öz-yaklaşım, diğeryaklaşım, görev-kaçınım, öz-kaçınım, diğer-kaçınım alt boyutları için sırasıyla 0.94, 0.87, 0.78, 0.86, 0.80, 0.78, ve 0.91 olarak bulunmuştur. Elde edilen güvenirlik katsayıları ölçeğin yüksek güvenirliğe sahip olduğunu göstermektedir. Bu araştırmanın sonucunda, 3 x 2 Başarı Hedef Modeli Ölçeğinin Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu öğrencileri özelinde üniversite öğrencileri düzeyinde kabul edilebilir tatmin edici psikometrik özellikler gösterdiği tespit edilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Spor Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Spor Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | 3 x 2 Başarı Hedef Modeli Ölçeğinin Türk Lisans Öğrencileri İçin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması | en_US |
dc.title.alternative | Validity and Reliability of 3 x 2 Achievement Goal Model Scale in Turkish Undergraduate Students | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 25 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 109 - 117 | - |
dc.identifier.startpage | 109 | en_US |
dc.identifier.endpage | 117 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 181804 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | 18.01. Physical Education and Sports | - |
Appears in Collections: | Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-02-23T145143.743.pdf | 164.22 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
70
checked on May 27, 2024
Download(s)
16
checked on May 27, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.