Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42558
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ağbuğa, Bülent | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:17:04Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:17:04Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.issn | 1300-3119 | - |
dc.identifier.issn | 2667-6672 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/42558 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı 3 x 2 Başarı Hedef Modeli Ölçeğinin Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu öğrencileri için geçerlik ve güvenirliğini saptamaktır. Araştırmaya, toplam 303 (170 erkek ve 133 kadın; Xyaş = 21.51 ± 2.27) Türk üniversite öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Elliot ve diğ. (2011) tarafından geliştirilen 18 maddeli 7li Likert tipi 3 x 2 Başarı Hedef Modeli Ölçeği öğrencilerin final sınavından hemen önce verilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarına göre tüm değerlerin (?2/df =2.60, CFI = 0.95, GFI = 0.91, NNFI = 0.94, SRMR = 0.045, ve RMSEA = 0.07) altı faktörlü yapıda tüm değerlerin kabul edilebilir düzeyde olduğu görülmektedir. Ölçeğin iç tutarlılığını belirlemede kullanılan Cronbach Alfa değerleri ölçeğin geneli, görev-yaklaşım, öz-yaklaşım, diğeryaklaşım, görev-kaçınım, öz-kaçınım, diğer-kaçınım alt boyutları için sırasıyla 0.94, 0.87, 0.78, 0.86, 0.80, 0.78, ve 0.91 olarak bulunmuştur. Elde edilen güvenirlik katsayıları ölçeğin yüksek güvenirliğe sahip olduğunu göstermektedir. Bu araştırmanın sonucunda, 3 x 2 Başarı Hedef Modeli Ölçeğinin Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu öğrencileri özelinde üniversite öğrencileri düzeyinde kabul edilebilir tatmin edici psikometrik özellikler gösterdiği tespit edilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Spor Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Spor Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | 3 x 2 Başarı Hedef Modeli Ölçeğinin Türk Lisans Öğrencileri İçin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması | en_US |
dc.title.alternative | Validity and Reliability of 3 x 2 Achievement Goal Model Scale in Turkish Undergraduate Students | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 25 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 109 - 117 | - |
dc.identifier.startpage | 109 | en_US |
dc.identifier.endpage | 117 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 181804 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | 18.01. Physical Education and Sports | - |
Appears in Collections: | Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-02-23T145143.743.pdf | 164.22 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.