Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42580
Title: ORTAOKUL TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDA VE ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTAPLARINDA YER ALAN YAZMA ETKİNLİKLERİNE DAİR ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
Other Titles: VIEWS OF TEACHERS ON THE WRITING ACTIVITIES IN MIDDLE SCHOOL TEXTBOOKS AND TEACHER'S BOOKS OF TURKISH LANGUAGE
Authors: Yaylı, Derya
Solak, Murat
Abstract: Yazma eğitiminin amacı öğrencilerin tüm derslerde anlatmak istediklerini açık ve anlaşılır bir şekilde ifade edebilmelerine yardımcı olmaktır. Anlatımdaki sorunlar iletişim sorunlarına yol açacağı için bu eğitimin özenle yerine getirilmesi çok önemlidir. Bu amaçla Türkçe yazma öğrenme alanı konusunda birçok çalışma yürütülmüş ve türlü sonuçlara ulaşılmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından geliştirilen son Türkçe dersi programında yer alan yazma öğrenme alanı ile ilgili de çeşitli araştırmalar yapılmıştır. Yapılan bu çalışmalarda biçim kadar biçem ve içeriğe de önem verilmiştir. Bazı çalışmalar yazma öğrenme alanına ilişkin öğretmen görüşlerini de ele almıştır. Bu çalışmaların çeşitlendirilmesi ve çalışmalara öğretmen kılavuz kitaplarındaki etkinliklerinin de katılması önemlidir. Bu yüzden bu çalışma ortaokullarda görev yapan Türkçe öğretmenlerinin Türkçe ders kitapları ve öğretmen kılavuz kitaplarında yer alan etkinliklerle ilgili görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma için Manisa ve Burdur illerinde yer alan okullarda çalışan 30 Türkçe öğretmeni ile yüz yüze görüşme yapılmıştır. kullanılmıştır. Toplanan nitel veri içerik analizi yoluyla incelenmiş, kodlar ve temalar belirlenmiştir. Bu temalardan hareketle, elde edilen bulgular üç başlık altında tartışılmıştır: 1) yazma etkinliklerinin türü ve niteliği, 2) öğrencilerin yazma etkinliklerini algılama biçimi ve 3) öğretmenlerin öğretmenlerin genel anlamda etkinlikleri yeterli bulduğunu, öğrencilerin yazmaya karşı isteksiz olduğunu, sınıfların kalabalık olmasının ve zaman yetersizliğinin eğitim sürecini olumsuz etkilediğini ve değerlendirme koymuştur.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42580
ISSN: 1308-2140
1308-2140
Appears in Collections:Diğer Yayınlar Koleksiyonu
Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-02-23T150546.226.pdf372.96 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

62
checked on May 6, 2024

Download(s)

22
checked on May 6, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.