Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42599
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Gülay Ogelman, Hülya | - |
dc.contributor.author | Erten Sarıkaya, Hatice | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:17:10Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:17:10Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.issn | 1303-0035 | - |
dc.identifier.issn | 2147-3064 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/42599 | - |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, okul öncesi dönem çocuklarının oyun davranışlarının akran ilişkileri üzerindeki yordayıcı etkisini ortaya koymaktır. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Örneklem grubunu, Denizli il merkezinde ilköğretim okullarının anasınıflarına devam eden 5-6 yaş grubundan 175 çocuk oluşturmuştur. Çocukların 87'si (% 49.7) kız, 88'i (% 50.3) erkektir. Çocukların yaş ortalaması 6 yıl, 3 ay, 10 gündür. Veri toplama araçları olarak, Kişisel Bilgi Formu, Ladd ve Profilet Çocuk Davranış Ölçeği, Akranların Şiddetine Maruz Kalma Ölçeği, Okul Öncesi Oyun Davranış Ölçeği ve Resimli Sosyometri Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde Basit Doğrusal Regresyon Analizi uygulanmıştır. Çocukların sessiz oyun düzeyi arttıkça, korkulu kaygılı olma ve sosyal olmayan davranış düzeyi artmaktadır, olumlu sosyal davranış düzeyi azalmaktadır. Sosyal oyun düzeyi arttıkça olumlu sosyal davranış düzeyi artmakta, sosyal olmayan davranış düzeyi azalmaktadır. Yalnız-pasif ve yalnızaktif davranış düzeyi arttıkça çocukların olumlu sosyal davranışlarının arttığı bulunmuştur. İtiş-kakış oyun düzeyi arttıkça aşırı hareketlilik, saldırganlık, korkulu-kaygılı olma ve akran şiddetine maruz kalma düzeyi artarken, olumlu sosyal davranış düzeyi azalmaktadır | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ OYUN DAVRANIŞLARININ AKRAN İLİŞKİLERİ ÜZERİNDEKİ YORDAYICI ETKİSİ | en_US |
dc.title.alternative | PREDICTING EFFECT OF PLAY BEHAVIORS OF PRESCHOOL CHILDREN ON PEER RELATIONSHIPS | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 14 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 301 - 321 | - |
dc.identifier.startpage | 301 | en_US |
dc.identifier.endpage | 321 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 201556 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-02-26T150427.716.pdf | 403.67 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
208
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
104
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.