Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42675
Title: Öğrenmeye ilişkin motivasyonel stratejiler ölçeği'nin geçerlik ve güvenirlik çalışması
Other Titles: A validity and reliability study of the motivated strategies for learning questionnaire
Authors: İlker Erturan, Gökçe
Arslan, Yunus
Demirhan, Giyasettin
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Bu araştırmanın amacı, Öğrenmeye İlişkin Motivasyonel Stratejiler Ölçeğinin (ÖİMSÖ) lise öğrencilerine uygun olup olmadığını belirlemek amacıyla güvenirlik ve geçerliğinin saptanmasıdır. Araştırmaya Ankara ili merkez ilçedeki üç farklı lisede öğrenim gören 1605 (829 kız, 776 erkek) öğrenci (XYaş=15.67±1.19) gönüllü olarak katılmıştır. Kırk dört maddeden oluşan ÖİMSÖ, 7li derecelendirmeye sahip Likert tipi bir ölçektir. Ölçeğin gösterdiği faktör yapısının lise öğrencilerinde aynı yapıyı gösterip göstermediğini belirlemek için ölçekten elde edilen verilere doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Sonuçlar, birinci düzey örtük değişkenler (öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlar) ve ikinci düzey örtük değişkenlerden (öz-düzenleme, bilişsel strateji kullanımı, öz-yeterlik, içsel değer, sınav kaygısı) oluşan model ile gözlenen değişkenler arasında iyi bir uyum olduğunu ortaya koymuştur. Ölçeğin iç tutarlılığını belirlemede kullanılan Cronbach Alfa değerleri 0.70 ile 0.77 arasındadır ve ölçeğin yeterli düzeyde güvenirliğe sahip olduğunu göstermiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42675
ISSN: 1303-0485
2148-7561
Appears in Collections:Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.