Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42690
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAğbuğa, Bülent-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:17:58Z-
dc.date.available2022-05-17T12:17:58Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn1300-1337-
dc.identifier.issn1300-1337-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42690-
dc.description.abstractBu çalışma, beden eğitimi derslerinde öğrencilerin motivasyonel iklim algılarını ve bu algıların onların ısrarlarını/eforlarını nasıl etkilediğini anlamak amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya, İç Anadolu Bölgesi'nden iki farklı ortaöğretim kurumunda öğrenim gören 111 8. sınıf ve 117 11. sınıf öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Lise ve üniversite giriş sınavlarına hazırlık aşamasında özellikle 8. ve 11. sınıflar önemli bir dönemi nitelediklerinden, bu sınıf öğrencileri katılımcı olarak tercih edilmiştir. Sporda Algılanan Motivasyonel İklim Ölçeği ve Israr/Efor Ölçeği kullanılan araştırmada, Motivasyonel İklim ve Israr/Efor değişkenleri arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson korelasyon, motivasyonel iklim değişkenlerinin ısrar/efor değişkenleri üzerindeki etkisini belirlemek için çoklu regresyon ve cinsiyet ve sınıf farklılığına göre motivasyonel iklim algısını belirlemek için MANOVA analizleri kullanılmıştır. Pearson korelasyon analizi, görev ve performans yönelimli motivasyonel iklimler ile öğrencilerin ısrar/efor arasında pozitif bir ilişki olduğunu göstermiştir. Çoklu regresyon analizi her iki motivasyonel iklim değişkenlerinin, ısrar/efor değişkenleri için önemli pozitif tahmin edici olduklarını göstermiştir. MANOVA analizi, sınıf farklılığına göre, motivasyonel iklim algısının katılımcılar arasında farklılaştığını ortaya koymuştur (p < .001). Tek yönlü ANOVA analizleri sonucu 8. sınıf öğrencilerinin ısrar/efor ortalamasının 11. sınıf öğrencilerine göre daha yüksek olduğunu göstermektedir. Bu bulgular öğrencilerin ısrar/efor seviyelerini etkileyen algılanan motivasyonel iklimin karışık doğasının beden eğitimi ortamları, sınıf seviyeleri ve sosyokültürel faktörlere bağlı olduğunu işaret etmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEğitim ve Bilimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleBeden Eğitimi Derslerinde Türk Öğrencilerinin Algılanan Motivasyonel İklim ve Israr/Eforları Hakkında Görüşlerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume39en_US
dc.identifier.issue175en_US
dc.identifier.startpage95 - 107-
dc.identifier.startpage95en_US
dc.identifier.endpage107en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid235819en_US
dc.identifier.scopusqualityQ3-
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept18.01. Physical Education and Sports-
Appears in Collections:Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-02-21T112940.495.pdf647.86 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

18
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.