Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42708
Title: Türkiye’deki Okul Öncesi Dönem Sosyal Beceri Araştırmaları: 2000-2013 Yılları Arasındaki Tezlerin İncelenmesi
Other Titles: Researches on Preschool Social Skills in Turkey: Examination of the Theses Between 2000-2013
Authors: Gülay Ogelman, Hülya
Abstract: Araştırmanın amacı, 2000-2013 yılları arasında Türkiye'de gerçekleştirilmiş okul öncesi dönem çocuklarının sosyal becerilerini ele alan tezlerin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemi, okul öncesi dönemde sosyal beceriler konusunda yapılmış 23 yüksek lisans tezi ve 8 doktora tezinden oluşmuştur. Yüksek lisans tezlerinin büyük bir bölümünün tarama yöntemli olduğu ve yine önemli bir bölümünün 6 yaş çocukları kapsadığı görülmektedir. 4 yaş grubundan tek bir tez bulunurken, 0-3 yaş grubu ile ilgili herhangi bir sosyal beceri tez çalışmasının yapılmadığı görülmektedir. Doktora tezlerinde genellikle deneysel yöntemin kullanıldığı görülmektedir. Yaş grubu olarak da genellikle 6 yaş grubuyla çalışıldığı, yüksek lisans tezlerinde olduğu gibi 0-3 yaş grubuyla ilgili bir çalışmanın yapılmadığı, 4 yaşın dahil edildiği iki çalışmanın olduğu belirlenmiştir. Tezlerle ilgili detaylı bilgiler sonuç ve tartışma bölümlerinde yer almaktadır
URI: https://hdl.handle.net/11499/42708
ISSN: 2149-2786
2149-2786
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (99).pdf475.53 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

64
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

26
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.