Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42732
Title: İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançlarının Değerlendirilmesi
Other Titles: The Evaluation of Elementary Scool Teachers Epistemological Beliefs
Authors: Özdemir, İlhan
Köksal, Necla
Keywords: Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Bu araştırma, öğretmenlerin epistemolojik inançlarının düzeyini öğretmen görüşleriyle açıklamak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada karma model çeşitlerinden sıralı açıklayıcı desen kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 402 branş öğretmeni oluşturmaktadır. Nitel veriler 10 öğretmenden elde edilmiştir. Araştırmanın nicel verileri kişisel bilgiler formu ve epistemolojik inanç ölçeği ile toplanmıştır. Nitel verilerde görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerde katılımcıların kıdem vebranş değişkenlerine göre epistemolojik inançlarının karşılaştırılmasında ANOVA, Kruskal Wallis-H ve Mann Whitney-U testleri kullanılmıştır. Nitel verilerde betimsel analiz yapılmıştır. Bulgular; öğretmenlerin öğrenmenin çabaya ve yeteneğe bağlı olduğuna yönelik inançlarının gelişmiş, tek bir doğrunun olduğuna yönelik inançlarının kısmen gelişmiş olduğu belirlenmiştir. Yani öğretmenler öğrenmenin yetenekten bağımsız, çabaya bağlı olarak gerçekleştiğine ve bazı alanlarda değişmez doğruların olduğuna inanmaktadır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42732
ISSN: 1301-3718
2458-8342
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-02-21T135518.597.pdf448.11 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

14
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.