Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42814
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kabaca, Tolga | - |
dc.contributor.author | Aslan, Rukiye | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:19:46Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:19:46Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.issn | 2148-3485 | - |
dc.identifier.issn | 2148-3272 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/42814 | - |
dc.description.abstract | "İrrasyonel sayıların bir sayı doğrusu üzerindeki yeri" ve "a/b şeklinde iki tam sayının oranı olarak yazılamaması" durumlarının birbirinden ayrı iki kavram olarak ele alındığı ve aralarındaki ilişkinin ihmal edildiği gözlemlendiğinden bu çalışmada, Pisagor ve takipçilerinin yaşadığı ölçme krizinden yola çıkılarak irrasyonellik kavramı ile öğrencilerin tekrar tanıştırılması hedeflenmiştir. Çeşitli uzunlukların ölçüm sonuçlarının temsilini içerecek biçimde tasarımı yapılan bir dinamik yazılım etkinliği ile öğrencilerin ortak ölçüsüz nicelikleri nasıl algıladıkları gözlemlenmiştir. Dinamik yazılım etkinliği, 2'şer öğrenci ile 5 ayrı oturumda bilgisayar başında mülakat eşliğinde gerçekleştirilmiştir. Yürütülen mülakatlar video çekimleri ile kayıt altına alınmıştır. Elektronik ortamda sayı doğrusu üzerinde istenilen detayda ölçme yapmaya izin veren ve öğrencilere Pisagor ve takipçilerinin yaşadığı ölçme krizinin benzerini yaşatan uygulamanın; ortak ölçüsüz niceliklere olan farkındalığı arttırmaya ve "a/b biçiminde kesir gösterimi ile yazılamaması" durumuna anlam kazandırmaya yardımcı olduğu gözlemlenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Başkent University Journal of Education | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Teknoloji Destekli Ölçme Deneyiminin 8. Sınıf Öğrencilerinin İrrasyonel Sayı Kavramını Algılamalarına Etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The Effect of a Technology Based Measurement Experience on the 8 th Graders' Perception of the Irrationality | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 2 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 25 - 39 | - |
dc.identifier.startpage | 25 | en_US |
dc.identifier.endpage | 39 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 228336 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (1).pdf | 903.22 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
34
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
12
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.