Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42814
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKabaca, Tolga-
dc.contributor.authorAslan, Rukiye-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:19:46Z-
dc.date.available2022-05-17T12:19:46Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn2148-3485-
dc.identifier.issn2148-3272-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42814-
dc.description.abstract"İrrasyonel sayıların bir sayı doğrusu üzerindeki yeri" ve "a/b şeklinde iki tam sayının oranı olarak yazılamaması" durumlarının birbirinden ayrı iki kavram olarak ele alındığı ve aralarındaki ilişkinin ihmal edildiği gözlemlendiğinden bu çalışmada, Pisagor ve takipçilerinin yaşadığı ölçme krizinden yola çıkılarak irrasyonellik kavramı ile öğrencilerin tekrar tanıştırılması hedeflenmiştir. Çeşitli uzunlukların ölçüm sonuçlarının temsilini içerecek biçimde tasarımı yapılan bir dinamik yazılım etkinliği ile öğrencilerin ortak ölçüsüz nicelikleri nasıl algıladıkları gözlemlenmiştir. Dinamik yazılım etkinliği, 2'şer öğrenci ile 5 ayrı oturumda bilgisayar başında mülakat eşliğinde gerçekleştirilmiştir. Yürütülen mülakatlar video çekimleri ile kayıt altına alınmıştır. Elektronik ortamda sayı doğrusu üzerinde istenilen detayda ölçme yapmaya izin veren ve öğrencilere Pisagor ve takipçilerinin yaşadığı ölçme krizinin benzerini yaşatan uygulamanın; ortak ölçüsüz niceliklere olan farkındalığı arttırmaya ve "a/b biçiminde kesir gösterimi ile yazılamaması" durumuna anlam kazandırmaya yardımcı olduğu gözlemlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBaşkent University Journal of Educationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTeknoloji Destekli Ölçme Deneyiminin 8. Sınıf Öğrencilerinin İrrasyonel Sayı Kavramını Algılamalarına Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of a Technology Based Measurement Experience on the 8 th Graders' Perception of the Irrationalityen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage25 - 39-
dc.identifier.startpage25en_US
dc.identifier.endpage39en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid228336en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (1).pdf903.22 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

24
checked on May 27, 2024

Download(s)

6
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.