Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42818
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKörükçü, Özlem-
dc.contributor.authorGündoğan, Aysun-
dc.contributor.authorOgelman, Hülya Gülay-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:19:46Z-
dc.date.available2022-05-17T12:19:46Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn1300-8811-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42818-
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenliği lisans öğrencilerinin benlik saygıları ile empatik becerileri arasında ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın çalışma grubuna Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği Programına devam etmiş, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri dahil edilmiştir. Araştırmada, veri toplama araçları olarak "Kişisel Bilgi Formu" ve Dökmen (1988) tarafından geliştirilen"Empatik Beceri Ölçeği B Formu" (EBÖ-B Formu) ve Coopersmith (1986) tarafından geliştirilmiş olan, Turan ve Tufan (1987) tarafından Türkçeye uyarlanan "Coopersmith Benlik Saygısı Envanteri" kullanılmıştır. Çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Elde edilen veriler Basit Doğrusal Regresyon Analizi ve T testi tekniklerinden yararlanarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; okul öncesi eğitimi öğretmenliği lisans öğrencilerinin benlik saygıları ile empatik becerileri arasında düşük düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin benlik saygısı arttıkça, empatik becerileri de artmakta, benlik saygısı azaldıkça empatik becerileri de azalmaktadır. Lisans öğrencilerinin empatik becerileri, benlik saygısı düzeyine göre anlamlı biçimde farklılık göstermektedir. Benlik saygısı düzeyi yüksek olan öğrencilerin empatik beceri puan ortalaması, benlik saygısı düzeyi düşük olan öğrencilerin empatik beceri puan ortalamasına göre daha yüksektiren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Aile Çalışmaları;Din Bilimien_US
dc.titleOkul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin Benlik Saygısı ve Empatik Becerileri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeA Study on the Relations between Self-Esteem and Empathic Skills of Undergraduate Students of Preschool Education Departmenten_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1665 - 1678-
dc.identifier.startpage1665en_US
dc.identifier.endpage1678en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid197250en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept29.02. Child care and Youth services-
crisitem.author.dept29.02. Child care and Youth services-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Denizli Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (1).pdf406.08 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

152
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

24
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.