Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42818
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Körükçü, Özlem | - |
dc.contributor.author | Gündoğan, Aysun | - |
dc.contributor.author | Ogelman, Hülya Gülay | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:19:46Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:19:46Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.issn | 1300-8811 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/42818 | - |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenliği lisans öğrencilerinin benlik saygıları ile empatik becerileri arasında ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın çalışma grubuna Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği Programına devam etmiş, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri dahil edilmiştir. Araştırmada, veri toplama araçları olarak "Kişisel Bilgi Formu" ve Dökmen (1988) tarafından geliştirilen"Empatik Beceri Ölçeği B Formu" (EBÖ-B Formu) ve Coopersmith (1986) tarafından geliştirilmiş olan, Turan ve Tufan (1987) tarafından Türkçeye uyarlanan "Coopersmith Benlik Saygısı Envanteri" kullanılmıştır. Çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Elde edilen veriler Basit Doğrusal Regresyon Analizi ve T testi tekniklerinden yararlanarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; okul öncesi eğitimi öğretmenliği lisans öğrencilerinin benlik saygıları ile empatik becerileri arasında düşük düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin benlik saygısı arttıkça, empatik becerileri de artmakta, benlik saygısı azaldıkça empatik becerileri de azalmaktadır. Lisans öğrencilerinin empatik becerileri, benlik saygısı düzeyine göre anlamlı biçimde farklılık göstermektedir. Benlik saygısı düzeyi yüksek olan öğrencilerin empatik beceri puan ortalaması, benlik saygısı düzeyi düşük olan öğrencilerin empatik beceri puan ortalamasına göre daha yüksektir | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Aile Çalışmaları;Din Bilimi | en_US |
dc.title | Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin Benlik Saygısı ve Empatik Becerileri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | A Study on the Relations between Self-Esteem and Empathic Skills of Undergraduate Students of Preschool Education Department | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 23 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1665 - 1678 | - |
dc.identifier.startpage | 1665 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1678 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 197250 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.grantfulltext | open | - |
crisitem.author.dept | 29.02. Child care and Youth services | - |
crisitem.author.dept | 29.02. Child care and Youth services | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Denizli Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (1).pdf | 406.08 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
152
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
24
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.