Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42851
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖgelman, Hülya Gülay-
dc.contributor.authorGüngör, Hande-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:19:50Z-
dc.date.available2022-05-17T12:19:50Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn1304-429X-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42851-
dc.description.abstractBu çalışmada, 2000-2014 yılları arasında Türkiye'de gerçekleştirilen okul öncesi dönemde çevre eğitimi konulu yüksek lisans ve doktora tezleri ile ulusal, uluslararası makalelerin incelenmesi amaçlanmıştır.Çalışmada doğrudan okul öncesi dönem çocuğuna yönelik çalışmalar ele alınmıştır. Bu anlamda, okul öncesi eğitim programlarının ele alındığı çalışmalar, çocukları doğrudan ilgilendirdiği için araştırmaya dahil edilmiş, okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarıyla ve öğretmenleriyle yapılmış çalışmalar araştırmaya dahil edilmemiştir. Buna göre, araştırmanın kapsamını, okul öncesi dönemde çevre eğitimi konusunda yapılmış 5 yüksek lisans tezi, 1 doktora tezi, 3 ulusal makale ve 7 uluslararası makale oluşturmaktadır. Araştırmada, epistemolojik doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Belirlenen kriterler doğrultusunda tezlerin ve makalelerin tam metinleri kaydedilmiştir. Tezler ve makaleler, araştırma kapsamında belirlenen alt başlıklara göre incelenmiştir. Bu başlıklarla ilgili dağılımda, betimsel analiz yöntemlerinden frekans ve yüzde dağılımından yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarında ülkemizde konu ile ilgili tez ve makale çalışmalarının sayısının yeterli olmadığı görülmüştür. Bundan dolayı, çevre eğitimi konulu yüksek lisans ve doktora tezleri ile makalelerin arttırılması ve yaygınlaştırılması önerilmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTÜRKİYE'DEKİ OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇEVRE EĞİTİMİ ÇALIŞMALARININ İNCELENMESİ: 2000-2014 YILLARI ARASINDAKİ TEZLERİN VE MAKALELERİN İNCELENMESİen_US
dc.title.alternativeINVESTIGATING THE STUDIES ON ENVIRONMENTAL EDUCATION IN PRESCHOOL PERIOD IN TURKEY: INVESTIGATING THE ARTICLES AND DISSERTATIONS BETWEEN 2000-2014en_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue32en_US
dc.identifier.startpage180 - 194-
dc.identifier.startpage180en_US
dc.identifier.endpage194en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid194452en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept29.02. Child care and Youth services-
Appears in Collections:Denizli Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (7).pdf211.57 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

282
checked on May 27, 2024

Download(s)

34
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.