Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42947
Title: Beden Eğitimi, Müzik ve Resim/Görsel Sanatlar Öğretmenlerinin İletişim Becerilerinin İncelenmesi*
Other Titles: The Investigation of Physcial Education, Music and Art Teachers' Communication Skills
Authors: Öztürk, Özden Tepeköylü
Soytürk, Mümine
Keywords: Spor Bilimleri;Davranış Bilimleri;İletişim;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Müzik;Psikoloji
Abstract: Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi, müzik ve resim/görsel sanatlar öğretmenlerinin iletişim becerisi düzeylerinin incelenmesidir. Çalışmaya 91 (xyaş=42.7) beden eğitimi, 35 (xyaş=41.9) resim ve 36 (x=36.3) müzik öğretmeni olmak üzere toplam 162 (xyaş=41.1)öğretmen gönüllü olarak katılmıştır. Katılımcıların iletişim beceri düzeyi Korkut (1996) tarafından geliştirilen "İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği" ile belirlenirken; kişisel bilgileri ve araştırmanın bağımsız değişkenlerine ilişkin bilgiler "Kişisel Bilgi Formu" ile toplanmıştır. Araştırmada gözlem sayısı n>30 olan veriler için parametrik testlerden t-testi ve tek yönlü ANOVA testleri kullanılırken; n<30 olan ve normal dağılmayan veriler için Krukal Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma bulguları katılımcıların iletişim becerisi düzeylerinin (x=4.30±0.37)olduğunu göstermiştir. Ayrıca branş (F=.313, p>.05), cinsiyet (t(160)=.337, p>.05), çalışılan eğitim kademesi (t(160)=3.26, p>.05), hizmet yılı (F=.513, p>.05) ve mesleğini değiştirme isteği (?2(2)=1.535, p>.05) değişkenlerine göre iletişim becerisi puanlarında anlamlı fark olmadığı bulunmuştur.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42947
ISSN: 2147-1037
2147-1037
Appears in Collections:Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (14).pdf347.88 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

94
checked on Jan 21, 2025

Download(s)

42
checked on Jan 21, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.