Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42947
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Öztürk, Özden Tepeköylü | - |
dc.contributor.author | Soytürk, Mümine | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:21:31Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:21:31Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.issn | 2147-1037 | - |
dc.identifier.issn | 2147-1037 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/42947 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi, müzik ve resim/görsel sanatlar öğretmenlerinin iletişim becerisi düzeylerinin incelenmesidir. Çalışmaya 91 (xyaş=42.7) beden eğitimi, 35 (xyaş=41.9) resim ve 36 (x=36.3) müzik öğretmeni olmak üzere toplam 162 (xyaş=41.1)öğretmen gönüllü olarak katılmıştır. Katılımcıların iletişim beceri düzeyi Korkut (1996) tarafından geliştirilen "İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği" ile belirlenirken; kişisel bilgileri ve araştırmanın bağımsız değişkenlerine ilişkin bilgiler "Kişisel Bilgi Formu" ile toplanmıştır. Araştırmada gözlem sayısı n>30 olan veriler için parametrik testlerden t-testi ve tek yönlü ANOVA testleri kullanılırken; n<30 olan ve normal dağılmayan veriler için Krukal Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma bulguları katılımcıların iletişim becerisi düzeylerinin (x=4.30±0.37)olduğunu göstermiştir. Ayrıca branş (F=.313, p>.05), cinsiyet (t(160)=.337, p>.05), çalışılan eğitim kademesi (t(160)=3.26, p>.05), hizmet yılı (F=.513, p>.05) ve mesleğini değiştirme isteği (?2(2)=1.535, p>.05) değişkenlerine göre iletişim becerisi puanlarında anlamlı fark olmadığı bulunmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Spor Bilimleri;Davranış Bilimleri;İletişim;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Müzik;Psikoloji | en_US |
dc.title | Beden Eğitimi, Müzik ve Resim/Görsel Sanatlar Öğretmenlerinin İletişim Becerilerinin İncelenmesi* | en_US |
dc.title.alternative | The Investigation of Physcial Education, Music and Art Teachers' Communication Skills | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 16 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 39 - 50 | - |
dc.identifier.startpage | 39 | en_US |
dc.identifier.endpage | 50 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 198116 | en_US |
local.message.claim | 2023-07-12T13:06:13.783+0300|||rp00795|||submit_approve|||dc_contributor_author|||None | * |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | 18.02. Recreation | - |
Appears in Collections: | Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (14).pdf | 347.88 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
54
checked on May 27, 2024
Download(s)
2
checked on May 27, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.