Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42947
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖztürk, Özden Tepeköylü-
dc.contributor.authorSoytürk, Mümine-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:21:31Z-
dc.date.available2022-05-17T12:21:31Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn2147-1037-
dc.identifier.issn2147-1037-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42947-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, beden eğitimi, müzik ve resim/görsel sanatlar öğretmenlerinin iletişim becerisi düzeylerinin incelenmesidir. Çalışmaya 91 (xyaş=42.7) beden eğitimi, 35 (xyaş=41.9) resim ve 36 (x=36.3) müzik öğretmeni olmak üzere toplam 162 (xyaş=41.1)öğretmen gönüllü olarak katılmıştır. Katılımcıların iletişim beceri düzeyi Korkut (1996) tarafından geliştirilen "İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği" ile belirlenirken; kişisel bilgileri ve araştırmanın bağımsız değişkenlerine ilişkin bilgiler "Kişisel Bilgi Formu" ile toplanmıştır. Araştırmada gözlem sayısı n>30 olan veriler için parametrik testlerden t-testi ve tek yönlü ANOVA testleri kullanılırken; n<30 olan ve normal dağılmayan veriler için Krukal Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma bulguları katılımcıların iletişim becerisi düzeylerinin (x=4.30±0.37)olduğunu göstermiştir. Ayrıca branş (F=.313, p>.05), cinsiyet (t(160)=.337, p>.05), çalışılan eğitim kademesi (t(160)=3.26, p>.05), hizmet yılı (F=.513, p>.05) ve mesleğini değiştirme isteği (?2(2)=1.535, p>.05) değişkenlerine göre iletişim becerisi puanlarında anlamlı fark olmadığı bulunmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimleri;Davranış Bilimleri;İletişim;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Müzik;Psikolojien_US
dc.titleBeden Eğitimi, Müzik ve Resim/Görsel Sanatlar Öğretmenlerinin İletişim Becerilerinin İncelenmesi*en_US
dc.title.alternativeThe Investigation of Physcial Education, Music and Art Teachers' Communication Skillsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage39 - 50-
dc.identifier.startpage39en_US
dc.identifier.endpage50en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid198116en_US
local.message.claim2023-07-12T13:06:13.783+0300|||rp00795|||submit_approve|||dc_contributor_author|||None*
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept18.02. Recreation-
Appears in Collections:Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (14).pdf347.88 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on May 27, 2024

Download(s)

2
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.