Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42947
Title: Beden Eğitimi, Müzik ve Resim/Görsel Sanatlar Öğretmenlerinin İletişim Becerilerinin İncelenmesi*
Other Titles: The Investigation of Physcial Education, Music and Art Teachers' Communication Skills
Authors: Öztürk, Özden Tepeköylü
Soytürk, Mümine
Keywords: Spor Bilimleri;Davranış Bilimleri;İletişim;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Müzik;Psikoloji
Abstract: Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi, müzik ve resim/görsel sanatlar öğretmenlerinin iletişim becerisi düzeylerinin incelenmesidir. Çalışmaya 91 (xyaş=42.7) beden eğitimi, 35 (xyaş=41.9) resim ve 36 (x=36.3) müzik öğretmeni olmak üzere toplam 162 (xyaş=41.1)öğretmen gönüllü olarak katılmıştır. Katılımcıların iletişim beceri düzeyi Korkut (1996) tarafından geliştirilen "İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği" ile belirlenirken; kişisel bilgileri ve araştırmanın bağımsız değişkenlerine ilişkin bilgiler "Kişisel Bilgi Formu" ile toplanmıştır. Araştırmada gözlem sayısı n>30 olan veriler için parametrik testlerden t-testi ve tek yönlü ANOVA testleri kullanılırken; n<30 olan ve normal dağılmayan veriler için Krukal Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma bulguları katılımcıların iletişim becerisi düzeylerinin (x=4.30±0.37)olduğunu göstermiştir. Ayrıca branş (F=.313, p>.05), cinsiyet (t(160)=.337, p>.05), çalışılan eğitim kademesi (t(160)=3.26, p>.05), hizmet yılı (F=.513, p>.05) ve mesleğini değiştirme isteği (?2(2)=1.535, p>.05) değişkenlerine göre iletişim becerisi puanlarında anlamlı fark olmadığı bulunmuştur.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42947
ISSN: 2147-1037
2147-1037
Appears in Collections:Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (14).pdf347.88 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on May 27, 2024

Download(s)

2
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.