Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42972
Title: İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Yaklaşıma Yönelik Tutumları
Other Titles: Öğretmeni Attitudes of Elementary School Teachers Towards Constructivism Abstract: This research was conducted to investigate elementary school teachers
Authors: Özdemir, İlhan
Köksal, Necla
Keywords: Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Özet: Bu araştırma, öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarını öğ- retmen görüşleriyle açıklamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma betimsel bir çalışmadır ve karma model çeşitlerinden sıralı açıklayıcı desen kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini De- nizli merkezinde çalışan 2226, örneklemini ise 402 branş öğretmeni oluşturmaktadır. Nitel veriler 10 öğretmenden elde edilmiştir. Araştırmanın nicel verileri kişisel bilgiler formu ve yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutum ölçeği ile toplanmıştır. Nitel verilerde ise görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerde katılımcıların cinsiyet, kıdem, branş ve mezun olunan okul değişkenlerine göre yapılandırmacı yaklaşıma yönelik tutumlarının karşılaştırılmasın- da Kruskal Wallis-H ve Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Nitel verilerde ise betimsel analiz yapılmıştır. Bulgularda öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşıma yönelik olumlu tu- tuma sahip oldukları tespit edilmiştir. Nitel veriler nicel verilerden elde edilen sonuçları açıklamak için kullanılmış, nitel verilerde genel olarak nicel verileri destekleyen sonuçlara ulaşılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42972
ISSN: 1304-4990
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (2).pdf413.43 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

4
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.