Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42975
Title: 12 Haftalık uyum ve hazırlık süreci uygulamalarına 1. sınıf öğretmenlerinin görüşleri
Other Titles: Elementary 1 st grade teachers' views on the practices in the 12 - week adaptation and preparation process
Authors: Susar, Fatma Kırmızı
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel
Abstract: Birinci sınıflarda ilkokuma yazma çalışmalarından önce gerçekleştirilecek olan işlevsel bir hazırlık süreci çocuğun okuma yazmaya sağlıklı bir şeklide başlamasında etkili olabilir. Bu araştırmanın amacı 1. sınıflar için 12 haftalık uyum ve hazırlık sürecindeki uygulamalara ilişkin öğretmen görüşlerini tespit etmektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. 2012- 2013 eğitim öğretim yılının bahar döneminde gerçekleştirilen araştırmada bütüncül tek durum desenine başvurulmuştur. 1. sınıf öğretmenleriyle (n=66) gerçekleştirilen çalışmada verilerin elde edilmesinde açık uçlu soru anketi kullanılmıştır. A raştırma verileri ise içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin büyük çoğunluğu 12 haftalık uyum ve hazırlık sürecine tamamen uymuştur. Öğretmenler iki farklı yaş grubunun aynı sınıfta öğrenim görmesini uygun bulmadıkları gibi 12 haftadan sonra kalan süreyi ilkokuma yazmanın öğretilmesi ve pekiştirilmesi iç in de yetersiz bulmaktadır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/42975
ISSN: 1300-1337
1300-1337
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (2).pdf678.54 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

20
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.