Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42992
Title: | Akılcı Duygusal Eğitimin Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Doyumları Üzerindeki Etkisi | Other Titles: | The Effect of Rational Emotive Education on Middle School Students Life Satisfaction | Authors: | Çivitci, Asım Topbaşoğlu, Turnel |
Abstract: | Bu çalışmanın amacı, akılcı duygusal eğitimin ortaokul öğrencilerinin yaşam doyumları üzerindeki etkilerini incelemektir. Denekler, bir devlet ortaokuluna devam eden 25 öğrenciden oluşmaktadır. Yaşları 13-14 olan katılımcıların 14ü kız ve 11i erkektir. Yaşam doyumu düşük olan denekler rastlantısal olarak deney grubuna (n=12) ve plasebo grubuna (n=13) atanmışlardır. Katılımcılara ön-testte ve son-testte Çokboyutlu Öğrenci Yaşam Doyumu Ölçeği uygulanmıştır. Deney grubuna her hafta bir oturum olmak üzere 8 hafta süreyle akılcı duygusal eğitim programı uygulanmıştır. Plasebo grubunda ise aynı süre içinde toplu yaşam kuralları, sosyal medya, teknoloji, doğru beslenme gibi konular tartışılmıştır. Verilerinin analizinde tekrarlanmış ölçümler için iki yönü ANOVA (2x2 Split Plot), eşleştirilmiş gruplar için t-testi ve bağımsız gruplar için t-testi kullanılmıştır. Araştırma bulguları, akılcı duygusal eğitim programının toplam yaşam doyumu, arkadaş doyumu ve benlik doyumunu arttırmada etkili olduğunu göstermektedir. Akılcı duygusal eğitimin aile doyumu üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı gözlenmiştir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/42992 | ISSN: | 1307-4474 1307-4474 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (2).pdf | 275.34 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
68
checked on Jan 21, 2025
Download(s)
18
checked on Jan 21, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.