Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43017
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHıdıroğlu, Çağlar Naci-
dc.contributor.authorGüzel, Esra Bukova-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:21:38Z-
dc.date.available2022-05-17T12:21:38Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn1309-4653-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43017-
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, teknoloji destekli matematiksel modelleme sürecinde ortaya çıkan üst bilişsel yapıları açıklamaktır. Üst bilişsel yapıların modelleme sürecinde nasıl şekillendiği planlama, izleme, değerlendirme ve tahmin boyutlarında ele alınarak incelenmiştir. Durum çalışması niteliğindeki çalışma, ortaöğretim matematik öğretmenliğinde öğrenim gören üç birinci sınıf öğrencisinin oluşturduğu bir çalışma grubuyla yürütülmüştür. Veriler, çalışma grubunun modelleme problemini çözerken alınan video kayıtlarından, problemin çözümü ile ilgili yazılı yanıtlarından, GeoGebra çözüm dosyalarından ve problemlerin çözüm sürecinde araştırmacılar tarafından alınan gözlem notlarından derlenmiştir. Verilerin analizinde tematik kodlamalar yapılarak kategoriler oluşturulmuş ve üst bilişsel yapılar belirlenmiştir. Analiz sonucunda modelleme sürecindeki üst bilişsel yapılar planlama, izleme, değerlendirme ve tahmin boyutları için on sekiz kategori altında toplanmıştır. Üst bilişsel eylemler, teknoloji destekli modelleme sürecinde bilişsel eylemleri düzenlediği gibi birbirlerini de desteklemiştir. Çalışmanın matematiksel modelleme sürecindeki üst bilişsel eylemlere farklı ve derin bir bakış getireceği düşünülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTeknoloji Destekli Ortamda Matematiksel Modellemede Ortaya Çıkan Üst Bilişsel Yapılaren_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage179 - 208-
dc.identifier.startpage179en_US
dc.identifier.endpage208en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid178062en_US
dc.identifier.scopusqualityQ4-
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (5).pdf1.03 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on May 27, 2024

Download(s)

8
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.