Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43038
Title: Dördüncü Sınıf Öğretmenleri Matematik Reformunu Değerlendiriyorlar
Other Titles: Fourth Grade Teachers Evaluate the Mathematics Reform in Turkey
Authors: Sezer, Seniye Renan
Güner, Necdet
İspir, Oylum Akkuş
Keywords: Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Bu çalışma 2005 yılında yapılan ilköğretim birinci kademe matematik programının, ders kitaplarının, kullanılan pedagojinin ve öğrenci tutumunun sınıf öğretmenleri tarafından değerlendirilmesini amaçlamıştır. Öğretmenlere göre yeni programın kuvvetli yönleri öğrenci merkezli olması ve matematiğin hayatla ilişkilendirilmesi, zayıf yönleri ise yıl içindeki sarmal yapı, programın yüklü olması ve yeterli zamanın olmamasıdır. Çoğunluk ders kitaplarını yeterli bulmazken soru çeşitliliğinin azlığı en büyük neden olarak gösterilmiştir. Öğretmenlerin %57'si haftada 4 veya daha fazla etkinlik yaptığını ifade ederken, %15,3'ü öğrenci merkezli bir yaklaşım kullandıklarını söylemektedirler. Etkinlik yapma sıklığı ile coğrafi bölgeler, yerleşim bölgeleri, öğretmen deneyimi ve sınıf mevcudu arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki görülmemektedir. Öğretmenlere göre yeni program ile öğrencilerin matematikte başarılı olma isteği ve derse ilgileri ortanın üstünde iken, matematiği keşfetme istekleri ve önbilgi düzeyleri ortanın biraz altındadır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/43038
ISSN: 1300-5340
2536-4758
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (9).pdf348.52 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

8
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.