Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43120
Title: | Benlik Saygısı ve Okul Tükenmişliği Arasındaki İlişkide Öz Düzenlemenin Doğrudan ve Dolaylı Rolü | Other Titles: | The Direct and Indirect Role of Self-regulation in the Relationship between Self-esteem and School Burnout | Authors: | Kapıkıran, Şahin Yaşar, Metin Acun Kapıkıran, Necla |
Abstract: | Bu çalışmanın amacı, ergenlerin benlik saygısı ve okul tükenmişliği üzerinde öz düzenleme davranışlarının doğrudan ve dolaylı rolünün incelenmesidir. Çalışmanın verileri,9 ile 12. Sınıfları kapsayan 280 kız 192 erkek olmak üzere toplam 472 lise öğrencisinden toplanmıştır. Öğrencilere, Benlik Saygısı Ölçeği, Schaufeli, Martìnez, Pinto, Salanova ve Bakker (2002) tarafından geliştirilen Maslach Tükenmişlik Ölçeği, Tuckman, Abry ve Smith, (2002) tarafından geliştirilen Öz Düzenleme Ölçeği uygulanmıştır. Veriler yapısal eşitlik modeli çerçevesinde analiz edilmiştir. Modelin uyum değerleri kabul edilebilir düzeye ulaşmıştır. Sonuçta, öz düzenlemenin, benlik saygısı ile okul tükenmişliği arasında hem doğrudan ve hem de dolaylı rolü olduğu saptanmıştır. Bu sonuçlar alan yazın kapsamında tartışılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/43120 | ISSN: | 1302-1370 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.