Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43184
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTok, Şükran-
dc.contributor.authorNazik, Sadık-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:23:19Z-
dc.date.available2022-05-17T12:23:19Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn1300-0853-
dc.identifier.issn2148-5348-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43184-
dc.description.abstractAmaç: Zaman içerisinde hasta-hekim iletişimindekigelişmeler ile hekimlerin iletişim becerileri konusundahizmet öncesinde aldığı eğitimin yeterli olmaması hizmetiçi eğitim programlarına gereksinimi ortaya koymaktadır.Bu çalışmanın amacı, iletişim becerileri konusunda hizmetiçi eğitim almış pratisyen hekimlerle, bu eğitimi almamışpratisyen hekimlerin iletişim becerileri arasında birfarklılık olup olmadığını belirlemektir.Gereç ve yöntem: Bu çalışma Hatay İli Merkezde, TürkTabipleri Birliği Genel Pratisyenlik Enstitüsü tarafındaniletişim becerileri konusunda hizmet içi eğitimkapsamında "İletişim Becerileri Eğitim Programına"alınmış olan 30 pratisyen hekim ile bu eğitimi almayan30 pratisyen hekim arasında yapılmıştır. Araştırmada veritoplama aracı olarak İletişim Becerileri DeğerlendirmeÖlçeği (İBDÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetikortalama, standart sapma ve bağımsız gruplar t-testikullanılmıştır.Bulgular: İletişim becerileri konusunda hizmet içi eğitimalan ve almayan pratisyen hekimlerin iletişim becerileriortalama puanları arasındaki farkın anlamlılığı için yapılant-testi sonuçları gruplar arasında istatistiksel olarakanlamlı bir fark olduğunu göstermektedir [t(58)=-2,207,p<,05]. İletişim Becerileri konusunda hizmet içi eğitimalan pratisyen hekimlerin (X=75,4) iletişim becerilerinin,hizmet içi eğitim almayan pratisyen hekimlerden(X=70,8) daha yüksek olduğu söylenebilir. Diğertaraftan hizmet içi iletişim becerileri konusunda eğitimalan erkek pratisyen hekimlerin (X=76,2) iletişimbecerilerinin, hizmet içi eğitim alan kadın pratisyenhekimlerden (X=73,2) daha yüksek olmasına karşın, bufark istatistiksel olarak anlamlı değildir [t(28)=,927,p>,05]. Ayrıca hizmet içi iletişim becerileri konusundaeğitim almayan erkek pratisyen hekimlerin (X=72,7)iletişim becerilerinin, hizmet içi eğitim almayan kadınpratisyen hekimlerden (X=67,9) daha yüksek olmasınakarşın, bu fark istatistiksel olarak anlamlı değildir[t(28)=1,55, p>,05]. Sonuç: Araştırmanın sonuçları, hizmet içi iletişimbecerileri konusunda eğitim alan pratisyen hekimleriniletişim becerilerinin, almayan pratisyen hekimlere göredaha iyi olduğunu ve hizmet içi iletişim becerilerikonusunda eğitimin hekimlerin iletişim becerilerineolumlu katkı sağladığını göstermektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofSTED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDavranış Bilimleri;İletişim;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özelen_US
dc.titleHizmet İçi Eğitimin Hekimlerin İletişim Becerileri Üzerindeki Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of In-Service Training on Communication Skills of Physiciansen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage231 - 239-
dc.identifier.startpage231en_US
dc.identifier.endpage239en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid220825en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (15).pdf143.01 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

68
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.