Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43295
Title: PEDAGOJİK FORMASYON SERTİFİKA PROGRAMINDA TÜRK EĞİTİM TARİHİ DERSİNİN YERİ VE ÖNEMİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
Other Titles: STUDENTS' VIEWS ON THE PLACE AND IMPORTANCE OF HISTORY OF TURKISH EDUCATION COURSE IN PEDAGOGICAL FORMATION CERTIFICATE PROGRAMME
Authors: Tuncel, Zeynep Ayvaz
Abstract: Pedagojik Formasyon Sertifika Programında öğrencilerin, en az iki yarıyılı kapsayacak biçimde biri öğretmenlik uygulaması olmak üzere toplam 8 dersi zorunlu ve iki dersi seçmeli olarak almaları gerekmektedir. Türk Eğitim Tarihi dersi de seçmeli dersler II grubunda yer alan derslerden biridir. Bu araştırma, Türk Eğitim Tarihi dersinin öğrenci görüşlerine göre pedagojik formasyon sertifika programındaki yeri ve önemini ortaya çıkarmaya yönelik planlanmış bir durum çalışmasıdır. Pamukkale Üniversitesinde açılan pedagojik formasyon sertifika programı kapsamında 2014-2015 eğitim öğretim yılı itibariyle açılan Türk Eğitim Tarihi dersini seçen öğrenciler araştırmanın veri kaynağını oluşturmaktadır. Üç ayrı dönemde ders açılmış ve her dönem derse devam eden öğrencilerden üç ayrı odak grup oluşturulmuştur. Odak grup görüşmeleri ile toplanan veriler üzerinde içerik analizi yapılmıştır. Dersin seçilme nedenleri, beklentileri karşılaması, program içindeki yeri, öğretmenlik meslek bilgi ve becerisi kazandırması ve öneriler temalarına ulaşılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/43295
ISSN: 1308-2922
2147-6985
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (2).pdf417.72 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

30
checked on Aug 9, 2024

Download(s)

10
checked on Aug 9, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.