Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43325
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHıdıroğlu, Çağlar Naci-
dc.contributor.authorGüzel, Esra Bukova-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:24:02Z-
dc.date.available2022-05-17T12:24:02Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn1307-6086-
dc.identifier.issn1307-6086-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43325-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, teknoloji destekli ortamda matematiksel modelleme sürecinde sergilenen bilişsel ve üst bilişsel eylemler arasındaki geçişleri açıklamaktır. Durum çalışması niteliğindeki araştırmanın katılımcıları Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği Programı'nın birinci sınıfında öğrenim gören dokuz öğretmen adayıdır. Veriler, dokuz öğretmen adayının oluşturduğu üç grubun simülasyon, deneysel ve teorik modelleme problemlerini çözerken alınan video kayıtlarının çözümlemelerinden, yazılı yanıt kağıtlarından, GeoGebra çözüm dosyalarından ve araştırmacıların gözlem notlarından derlenmiştir. Matematiksel modelleme sürecinde gerçekleşen üst bilişsel eylemler planlama, izleme, değerlendirme ve tahmin boyutlarında ele alınmıştır. Katılımcıların modelleme sürecindeki eylemleri ve aralarındaki geçişler grafiklere aktarılmıştır. Simülasyon modelleme probleminde en az süreye ihtiyaç duyulmuştur. En fazla zihinsel geçiş teorik modellemede iken en az geçiş deneysel modellemede olmuştur. Süreçte en çok planlama, en az tahmin eylemiyle karşılaşılmıştır. Üst bilişsel eylemler modelleme sürecinin basamakları arasındaki düzensiz veya beklenmedik geçişleri etkileyen ve süreci düzenleyen rol oynamıştır. Bilişsel ve üst bilişsel eylemler süreçte ardışık olarak meydana gelmemiş, modelleme sürecinde eş zamanlı ve iç içe geçmiş bir süreci oluşturmuşlardıren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTransitions between Cognitive and Metacognitive Activities in Mathematical Modelling Process within a Technology Enhanced Environmenten_US
dc.title.alternativeTeknoloji Destekli Ortamda Matematiksel Modelleme Sürecindeki Bilişsel ve Üst Bilişsel Eylemler Arasındaki Geçişleren_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage313 - 350-
dc.identifier.startpage313en_US
dc.identifier.endpage350en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid205814en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document.pdf1.25 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

112
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

56
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.