Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43376
Title: Bir Matematik Öğretmenin Ders İmecesi Boyunca Öğrencilerin Düşüncelerini Ortaya Çıkaracak Soru Sorma Yaklaşımları1
Authors: Çelik, Aytuğ Özaltun
Güzel, Esra Bukova
Keywords: Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Bu çalışmanın amacı ders imecesine katılan bir matematik öğretmenin sorduğu soruları öğrenci düşüncesi bilgisi bağlamında incelemektir. Nitel durum çalışması desenine dayalı olarak gerçekleştirilen çalışmanın verileri bir matematik öğretmeninin ders imecesi kapsamındaki dört saatlik öğretiminin çözümlemelerinden ve araştırmacı alan notlarından derlenmiştir. İçerik analizi ile gerçekleştirilen veri analizi sonucunda öğretmenin; öğrencilerin ön bilgilerini ortaya çıkarmak, fikirlerini anlamak ve doğru yanıtlarını açıklamalarını istemek için sorular sorduğunu göstermiştir. Soruların öğrencileri matematiksel düşünmeye teşvik edecek nitelikte olmasının yanı sıra öğretmenin soru sorma yaklaşımlarının sosyomatematiksel normlar açısından değerlendirildiğinde, öğrencilere üst bilişsel becerileri kazandırmada yetersiz kaldığı belirlenmiştir. Trigonometriye giriş dersleri kapsamında katılımcı öğretmenin kullandığı sorular ve bu sorulara ilişkin değerlendirmelerin matematik eğitimcilerine ve araştırmacılara yol göstereceği düşünülmektedir
URI: https://hdl.handle.net/11499/43376
ISSN: 1309-4653
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (10).pdf712.76 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

74
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

24
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.