Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43505
Title: Öğretmen adaylarında düşünme stilleri, yönelimleri ve akademik başarı arasındaki yordayıcı ilişkilerin analizi
Other Titles: Predictive Analysis Among Thinking Styles, Goal Orientations and Academic Achievement of Student Teachers
Authors: Buluş, Mustafa
Keywords: Davranış Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarında düşünme stillerinin amaç yönelimleri ve her iki değişkenin birlikte akademik başarı üzerindeki yordayıcı etkilerini incelemektir. Araştırmaya Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde farklı bölümlerde öğrenim gören 270 öğrenci katılmıştır. Veritoplama araçları olarak Düşünme Stilleri ve Amaç Yönelimleri Ölçekleriile Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Korelasyon analizi sonuçları düşünme stilleri, amaç yönelimleri ve akademik başarı arasında anlamlı ilişkilerolduğunu göstermiştir. Yapılan regresyon analizinde düşünme stillerininamaç yönelimlerini ve her iki değişkenin birlikte akademik başarıyı anlamlı olarak yordadığı görülmüştür. Bu bağlamda I. Tip düşünme stillerindenhiyerarşik ve liberal stiller öğrenme amaç yöneliminin, yargısal stil ise performans amaç yöneliminin; II. Tip düşünme stillerinden muhafazakar düşünme stili kaçınma amaç yöneliminin anlamlı yordayıcıları olmuştur. Ayrıca, akademik başarının en güçlü yordayıcılarının öğrenme ve kaçınmaamaç yönelimleri olduğu bulgulanmıştır. Araştırmada, elde edilen sonuçlareğitimciler açısından tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur
URI: https://hdl.handle.net/11499/43505
ISBN: 2146-796X
2146-7978
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (4).pdf200.91 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

14
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.