Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43754
Title: Ebeveyn Tutumlarının Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Mizaç Özellikleri İle İlişkisinin İncelenmesi
Other Titles: Examination of the Relationships between Children's Temperament and Parents' Child Rearing Attitudes in Early Childhood Period
Authors: Erdoğan, Nesrin Işıkoğlu
Yoleri, Sibel
Tetik, Gamzegül
Keywords: Aile Çalışmaları;Psikoloji
Abstract: Ebeveyn-çocuk arasındaki ilişki, çocuğun ve ebeveynin karşılıklı gerçekleşmektedir. Bu süreç çocuk ve ebeveynin farklı özelliklerinden etkilenmektedir. Bu araştırmanın amacı, ebeveyn tutumları ile çocukların mizaç özellikleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Bu bağlamda, demokratik, otoriter, izin verici ve aşırı koruyucu ebeveyn tutumları ile çocukların sıcakkanlılık, sebatkarlık, ritmiklik ve tepkisellik olarak belirlenen mizaç özellikleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Çalışmaya, Denizli ve Uşak illerinden 261 okul öncesi dönem çocuğu ve anneleri katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, "Kişisel Bilgi Formu", "Ebeveyn Tutum Ölçeği (ETÖ) ve "Çocuklar İçin Kısa Mizaç Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, demokratik tutum ile çocukların mizaç özelliklerinden "sebatkarlık" ve "ritmiklik" arasında istatistiksel olarak anlamlı pozitif yönlü bir ilişki olduğunu otoriter tutumla ise negatif yönlü bir ilişki olduğunu göstermiştir. "sebatkarlık" ve "ritmiklik" demokratik tutumu, tepkisellik mizaç özelliğinin ise otoriter tutumu olumlu yönde yordadığı saptanmıştır. özelliklerinin izin verici ve aşırı koruyucu ebeveyn tutumlarının anlamlı yordayıcıları olmadığı belirlenmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/43754
ISSN: 1302-8944
2146-5983
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

134
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.