Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43823
Title: | İngilizce Öğretmenlerinin Paydaş ve Teftiş Hakkındaki Görüşleri | Other Titles: | English Teachers’ Perspectives about Stakeholders and Inspection | Authors: | Atmaca, Çağla | Keywords: | Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları | Abstract: | Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından geliştirilen genel ve özel alan öğretmen yeterliklerini geliştirmek amacıyla hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmenlerinin paydaş katılımı ve teftişin rolü hakkındaki görüşlerini bulmayı amaçlamaktadır. Bu araştırma nitel araştırma yöntemine dayanmaktadır çünkü ve katılımcıların iki açık uçlu soruyu cevapladıkları mülakat formundan elde edilmiştir ve elde edilen veriler gömülü teorinin sürekli karşılaştırma yöntemine göre analiz edilip sınıflara ayrılmıştır. Çalışmaya 366 İngilizce öğretmeni adayı ve 84 İngilizce öğretmeni katılmıştır. Bulgular öğretmen adaylarının yaklaşık yarısının (n: 179, 49%) ve İngilizce öğretmenlerinin yaklaşık üçte birinin (n: 28, 33.3%) öğretmen yeterliklerini geliştirmek amacıyla paydaşların katılımı konusunda olumlu görüş bildirdiğini göstermektedir fakat bazı öğretmen adayları (n: 111, 30.4%) ve İngilizce öğretmenleri (n: 30, 35.6%) öğretmenlik mesleğiyle ilgili yeterliklerin geliştirilmesi konusunda teftişin rolü konusunda olumsuz görüş bildirmişlerdir. Bulgular ışığında katılımcı İngilizce öğretmenlerin paydaş katılımından yana oldukları ama teftiş uygulamalarına ilişkin bazı endişeleri olduğu söylenebilir | URI: | https://hdl.handle.net/11499/43823 | ISSN: | 1302-9967 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document.pdf | 913.27 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
48
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
12
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.