Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43823
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAtmaca, Çağla-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:34:36Z-
dc.date.available2022-05-17T12:34:36Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn1302-9967-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43823-
dc.description.abstractBu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından geliştirilen genel ve özel alan öğretmen yeterliklerini geliştirmek amacıyla hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmenlerinin paydaş katılımı ve teftişin rolü hakkındaki görüşlerini bulmayı amaçlamaktadır. Bu araştırma nitel araştırma yöntemine dayanmaktadır çünkü ve katılımcıların iki açık uçlu soruyu cevapladıkları mülakat formundan elde edilmiştir ve elde edilen veriler gömülü teorinin sürekli karşılaştırma yöntemine göre analiz edilip sınıflara ayrılmıştır. Çalışmaya 366 İngilizce öğretmeni adayı ve 84 İngilizce öğretmeni katılmıştır. Bulgular öğretmen adaylarının yaklaşık yarısının (n: 179, 49%) ve İngilizce öğretmenlerinin yaklaşık üçte birinin (n: 28, 33.3%) öğretmen yeterliklerini geliştirmek amacıyla paydaşların katılımı konusunda olumlu görüş bildirdiğini göstermektedir fakat bazı öğretmen adayları (n: 111, 30.4%) ve İngilizce öğretmenleri (n: 30, 35.6%) öğretmenlik mesleğiyle ilgili yeterliklerin geliştirilmesi konusunda teftişin rolü konusunda olumsuz görüş bildirmişlerdir. Bulgular ışığında katılımcı İngilizce öğretmenlerin paydaş katılımından yana oldukları ama teftiş uygulamalarına ilişkin bazı endişeleri olduğu söylenebiliren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofÇukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİngilizce Öğretmenlerinin Paydaş ve Teftiş Hakkındaki Görüşlerien_US
dc.title.alternativeEnglish Teachers’ Perspectives about Stakeholders and Inspectionen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume46en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage766 - 788-
dc.identifier.startpage766en_US
dc.identifier.endpage788en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid279394en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.02. Foreign Languages Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document.pdf913.27 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

48
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

12
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.