Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43823
Title: İngilizce Öğretmenlerinin Paydaş ve Teftiş Hakkındaki Görüşleri
Other Titles: English Teachers’ Perspectives about Stakeholders and Inspection
Authors: Atmaca, Çağla
Keywords: Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından geliştirilen genel ve özel alan öğretmen yeterliklerini geliştirmek amacıyla hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmenlerinin paydaş katılımı ve teftişin rolü hakkındaki görüşlerini bulmayı amaçlamaktadır. Bu araştırma nitel araştırma yöntemine dayanmaktadır çünkü ve katılımcıların iki açık uçlu soruyu cevapladıkları mülakat formundan elde edilmiştir ve elde edilen veriler gömülü teorinin sürekli karşılaştırma yöntemine göre analiz edilip sınıflara ayrılmıştır. Çalışmaya 366 İngilizce öğretmeni adayı ve 84 İngilizce öğretmeni katılmıştır. Bulgular öğretmen adaylarının yaklaşık yarısının (n: 179, 49%) ve İngilizce öğretmenlerinin yaklaşık üçte birinin (n: 28, 33.3%) öğretmen yeterliklerini geliştirmek amacıyla paydaşların katılımı konusunda olumlu görüş bildirdiğini göstermektedir fakat bazı öğretmen adayları (n: 111, 30.4%) ve İngilizce öğretmenleri (n: 30, 35.6%) öğretmenlik mesleğiyle ilgili yeterliklerin geliştirilmesi konusunda teftişin rolü konusunda olumsuz görüş bildirmişlerdir. Bulgular ışığında katılımcı İngilizce öğretmenlerin paydaş katılımından yana oldukları ama teftiş uygulamalarına ilişkin bazı endişeleri olduğu söylenebilir
URI: https://hdl.handle.net/11499/43823
ISSN: 1302-9967
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document.pdf913.27 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

48
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

12
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.