Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43847
Title: | PRIMARY SCHOOL TEACHERS’ VIEWS OF THE PRACTICES IN CURSIVE ITALIC WRITING | Other Titles: | SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BİTİŞİK EĞİK YAZI UYGULAMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ | Authors: | Tok, Türkay Nuri Sarıca, Hakan |
Abstract: | Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin bitişik eğik yazı uygulamasına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu amaca ulaşabilmek adına öğretmenlere yöneltilen araştırma soruları çerçevesinde betimsel tarama modeli kullanılmıştır.Bu araştırmanın katılımcı grubunu Denizli ili Serinhisar ilçesindeki devlet ilkokullarında görev yapmakta olan 52 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada on sorudan oluşan bir veri toplama aracı kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama ve standart sapmalara yer verilmiş; cinsiyet ve kıdeme ilişkin sınıf öğretmenlerinin bitişik eğik yazı uygulamasına ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışıldığı bölümde Independent Samples T-Testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; ilkokul sınıf öğretmenleri bitişik eğik yazı uygulamalarında öğrencilerin genel anlamda sorun yaşadıklarını düşünmektedirler. Öğretmenlerin cinsiyetleri açısından bitişik eğik yazı uygulamasına ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir fark bulunmazken, kıdemlerine göre bitişik eğik yazı uygulamasına ilişkin görüşleri arasında kıdemli ve genç öğretmenlerin arasında anlamlı bir farkın olduğu anlaşılmaktadır. Meslekte 15 yıl ve üzeri görev yapan öğretmenler, genç öğretmenlere göre öğrencilerin bitişik eğik yazı konusunda daha az sorun yaşadıklarını düşünmektedirler | URI: | https://hdl.handle.net/11499/43847 | ISSN: | 1308-2922 2147-6985 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.