Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43860
Title: İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ KİMLİK AÇISINDAN ÖĞRETMEN YETERLİKLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
Other Titles: ENGLISH TEACHERS’ PERSPECTIVES ABOUT TEACHER COMPETENCIES IN TERMS OF PROFESSIONAL IDENTITY
Authors: Atmaca, Çağla
Keywords: Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Bu çalışma İngilizce öğretmeni adaylarının ve İngilizce öğretmenlerinin Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından düzenlenen genel ve özel alan yeterlikleri hakkındaki görüşlerini bulmayı amaçlamaktadır. 366 öğretmen adayı ve 84 öğretmen çalışmaya katılmıştır. Nitel veri analiz edilirken gömülü teorinin sürekli karşılaştırma yöntemi kullanılmıştır ve iki kodlayıcı veriyi sınıflandırmıştır. Sonuçlar, katılımcı İngilizce öğretmenlerinin yaklaşık olarak yarısının ilgili yeterliklerin kendi mesleki kimliklerine olan katkısı hususunda olumlu görüşlere sahipken katılımcıların küçük bir bölümünün konu hakkında olumsuz görüşe sahip olduğunu ya da tereddütlerinin olduğunu göstermektedir. Katılımcılar öğretmen eğitiminin yapısına yönelik tavsiyelerde de bulunmuştur. Karar alıcılar ve öğretmen eğitimi programları hem hizmet öncesi hem de hizmet içi öğretmen eğitiminde öğretmenlerin uygulamalı deneyimlerinden ve önerilerinden faydalanabilirler
URI: https://hdl.handle.net/11499/43860
ISSN: 1303-0493
2148-4929
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (9).pdf647.63 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

62
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

6
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.