Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44008
Title: 21. YY Okuryazarlığı: Öğretmen Adaylarının Medya Algılarına Genel Bir Bakış
Other Titles: Literacy for the 21st Century: An Overview Prospective Teachers’ Media Perception
Authors: Ourila, Fisun Bozkurt
Coşkun, Deniz
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Film, Radyo, Televizyon
Abstract: Bugün yaşadığımız dünya, çoğumuzun çocukluğumuzdan hatırladığı dünyadan çokfarklıdır. 21. yüzyıl, medya tarafından bombalanan, teknolojik olarak bağımlı veküresel olarak bağlantılı bir dünyadır. Bilgilerin çoğunun yüksek yapılandırılmışgörsel imajlardan, karmaşık ses düzenlemelerinden ve çoklu ortam biçimlerindenoluştuğu, basılı kaynaklardan gelen bilgilerin ise daha az olduğu bir multimedyaçağında yaşıyoruz. Bu nedenle, öğrencilere sadece harf ve rakamlarla okuma veyazma öğretmek artık yetersizdir. Günümüzde çocuklar internetle birlikte evdeve okulda medyayla daha fazla temas halinde bulunmaktadır. Bu nedenle onlardamedyanın işleyişini değerlendirebilmeleri için yeni beceriler ve yetkinliklergeliştirilmesi önem kazanmıştır. Türkiye’de İlköğretim düzeyinde bu misyon sosyalbilgiler öğretmenlerine yüklenmiştir. Bu amaçla çalışmada Medya Okuryazarlığıdersini alan sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya okuryazarlığını nasılalgıladığı, öğretmen adaylarının kullandığı meteforlardan yola çıkılarak ortayakonulmaya çalışılmıştır. Bu çalışma nitel araştırma desenlerinden olgu bilime(fenomenoloji) göre desenlendirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında medya okuryazarlığı dersini almış olan 74 sosyalbilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu çalışmanın bulguları, çalışmaya katılanöğretmen adaylarının Medya Okuryazarlığı Merkezinin belirlediği 5 temel kavramhakkında yeterli farkındalığa sahip olmadığını ortaya koymuştur. Ayrıca çalışmada,medya okuryazarlığı algısının kişiye göre değiştiği ancak öğrencilerin medyaokuryazarlığının eleştirel analiz becerisi olduğu konusunda hem fikir olduklarıbulgusuna ulaşılmıştır. Bu açıdan değerlendirdiğimizde medya okuryazarlığıöğrencilere eleştirel düşünme becerilerini geliştirmede yardımcı olan geniş birlaboratuvar sunmaktadır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/44008
ISSN: 2667-5811
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (6).pdf430.45 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

104
checked on May 6, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.