Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44175
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErdoğan, Hürriyet-
dc.contributor.authorTuncel, Zeynep Ayvaz-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:38:27Z
dc.date.available2022-05-17T12:38:27Z
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn1308-2140-
dc.identifier.issn1308-2140-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44175-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13943-
dc.description.abstractBu araştırmada, altıncı sınıfta Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME)yaklaşımı ile gerçekleştirilen öğretimin öğrencilerin matematik başarısı(akademik başarı), kalıcılık ve yansıtıcı düşünme becerisine etkisiniincelemek amaçlanmıştır. Ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneyseldesen kullanılan araştırma, 15 kişi deney ve 14 kişi de kontrol grubuolmak üzere toplam 29 altıncı sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Dersler,deney grubunda gerçekçi matematik eğitimine dayalı etkinlikler ile vekontrol grubunda ise, Milli Eğitim Bakanlığı ortaokul matematik dersiöğretimprogramındayeralanetkinliklerdoğrultusundasürdürülmüştür. “Sayılar ve İşlemler, Cebir” öğrenme alanındagerçekleştirilen uygulama altı hafta sürmüştür. Araştırmacı tarafındangeçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış 25 maddelik Başarı Testi ön-test, son-test olarak uygulanmıştır. Uygulama bittikten altı hafta sonrada kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Ayrıca, araştırmada öğrencilerinyansıtıcı düşünme becerilerini ölçmek için Kızılkaya ve Aşkar (2009)tarafından geliştirilen “Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı DüşünmeBecerisi Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, çalışma grubundakikişi sayısının az olması nedeniyle, parametrik olmayan testlerdenyararlanılmıştır. Araştırma sonucunda “Sayılar ve İşlemler, Cebir” ünitesikazanımlarının öğretiminde, deney grubuna uygulanan GME destekliöğretimin öğrencilerin başarılarını arttırdığı ve kalıcılığı olumlu yöndeetkilediği görülmüştür. Ayrıca, araştırma sonucunda elde edilenbulgulara göre, GME yaklaşımının öğrencilerin yansıtıcı düşünme becerilerinden “nedenleme” alt boyutu üzerinde olumlu bir etkisibulunmaktadır. Fakat bu olumlu etki, “sorgulama” ve “ değerlendirme”alt boyutlarında gözlenmemiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleGerçekçi matematik eğitimine dayalı matematik öğretiminin akademi?k başarı, kalıcılık ve yansıtıcı düşünme becerisi üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of realistic mathematics education activities on students’ achievement, retention levels and reflective thinking skillsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage653 - 668
dc.identifier.startpage653en_US
dc.identifier.endpage668en_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.13943-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid301243en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
GERÇEKÇİ MATEMATİK.pdf14.79 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

34
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

26
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.