Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44175
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Erdoğan, Hürriyet | - |
dc.contributor.author | Tuncel, Zeynep Ayvaz | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:38:27Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T12:38:27Z | |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.issn | 1308-2140 | - |
dc.identifier.issn | 1308-2140 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/44175 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13943 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, altıncı sınıfta Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME)yaklaşımı ile gerçekleştirilen öğretimin öğrencilerin matematik başarısı(akademik başarı), kalıcılık ve yansıtıcı düşünme becerisine etkisiniincelemek amaçlanmıştır. Ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneyseldesen kullanılan araştırma, 15 kişi deney ve 14 kişi de kontrol grubuolmak üzere toplam 29 altıncı sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Dersler,deney grubunda gerçekçi matematik eğitimine dayalı etkinlikler ile vekontrol grubunda ise, Milli Eğitim Bakanlığı ortaokul matematik dersiöğretimprogramındayeralanetkinliklerdoğrultusundasürdürülmüştür. “Sayılar ve İşlemler, Cebir” öğrenme alanındagerçekleştirilen uygulama altı hafta sürmüştür. Araştırmacı tarafındangeçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış 25 maddelik Başarı Testi ön-test, son-test olarak uygulanmıştır. Uygulama bittikten altı hafta sonrada kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Ayrıca, araştırmada öğrencilerinyansıtıcı düşünme becerilerini ölçmek için Kızılkaya ve Aşkar (2009)tarafından geliştirilen “Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı DüşünmeBecerisi Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, çalışma grubundakikişi sayısının az olması nedeniyle, parametrik olmayan testlerdenyararlanılmıştır. Araştırma sonucunda “Sayılar ve İşlemler, Cebir” ünitesikazanımlarının öğretiminde, deney grubuna uygulanan GME destekliöğretimin öğrencilerin başarılarını arttırdığı ve kalıcılığı olumlu yöndeetkilediği görülmüştür. Ayrıca, araştırma sonucunda elde edilenbulgulara göre, GME yaklaşımının öğrencilerin yansıtıcı düşünme becerilerinden “nedenleme” alt boyutu üzerinde olumlu bir etkisibulunmaktadır. Fakat bu olumlu etki, “sorgulama” ve “ değerlendirme”alt boyutlarında gözlenmemiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Turkish Studies (Elektronik) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Gerçekçi matematik eğitimine dayalı matematik öğretiminin akademi?k başarı, kalıcılık ve yansıtıcı düşünme becerisi üzerine etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of realistic mathematics education activities on students’ achievement, retention levels and reflective thinking skills | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 19 | en_US |
dc.identifier.startpage | 653 - 668 | |
dc.identifier.startpage | 653 | en_US |
dc.identifier.endpage | 668 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.7827/TurkishStudies.13943 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 301243 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
GERÇEKÇİ MATEMATİK.pdf | 14.79 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
34
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
26
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.