Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44187
Title: Yeni piagetçi kurama göre bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının soyutlama düzeylerinin ve programlama davranışlarının belirlenmesi
Other Titles: Determining abstraction levels and programming behaviors of pre-service teachers of information technologies according to the neo-piagetean theory
Authors: Özçınar, Hüseyin
Keywords: Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel
Abstract: Bu araştırmanın amacı bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının yeni Piagetçi kurama göre soyutlama becerilerinin belirlenmesidir. Soyutlama düzeylerine göre katılımcıların programlama davranışlarının belirlenmesi bu araştırmanın bir diğer amacıdır. Araştırma nitel araştırma olarak desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcıları Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde İnternet Tabanlı Programlama dersini alan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 15 bilişim teknolojileri öğretmen adayından oluşmuştur. Öğretmen adaylarına iki tane kod okuma bir tane kod yazma sorusundan oluşan toplam üç soru yöneltilmiş, sesli düşünerek soruları yanıtlamaları istenmiştir. Kod okuma soruları kağıt üzerinde, kod yazma sorusu ise bilgisayar ortamında yanıtlanmıştır. Temel veri kaynağı olarak öğrencilerin sesli düşünme kayıtları, yardımcı veri kaynakları olarak da öğrencilerin kod yazma süreçlerine ilişkin video kayıtları ve kod okuma sorularına verdikleri yazılı yanıtlar kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerden ikisinin yeni Piagetçi kurama göre duyusalmotor düzeyde, altısının işlem öncesi, beşinin ise somut işlemler döneminde olduğu görülmüştür
URI: https://hdl.handle.net/11499/44187
ISSN: 1301-3718
2458-8342
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
Yeni Piagetçi Kurama.pdf752.01 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on May 27, 2024

Download(s)

14
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.