Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44187
Title: | Yeni piagetçi kurama göre bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının soyutlama düzeylerinin ve programlama davranışlarının belirlenmesi | Other Titles: | Determining abstraction levels and programming behaviors of pre-service teachers of information technologies according to the neo-piagetean theory | Authors: | Özçınar, Hüseyin | Keywords: | Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel | Abstract: | Bu araştırmanın amacı bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının yeni Piagetçi kurama göre soyutlama becerilerinin belirlenmesidir. Soyutlama düzeylerine göre katılımcıların programlama davranışlarının belirlenmesi bu araştırmanın bir diğer amacıdır. Araştırma nitel araştırma olarak desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcıları Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde İnternet Tabanlı Programlama dersini alan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 15 bilişim teknolojileri öğretmen adayından oluşmuştur. Öğretmen adaylarına iki tane kod okuma bir tane kod yazma sorusundan oluşan toplam üç soru yöneltilmiş, sesli düşünerek soruları yanıtlamaları istenmiştir. Kod okuma soruları kağıt üzerinde, kod yazma sorusu ise bilgisayar ortamında yanıtlanmıştır. Temel veri kaynağı olarak öğrencilerin sesli düşünme kayıtları, yardımcı veri kaynakları olarak da öğrencilerin kod yazma süreçlerine ilişkin video kayıtları ve kod okuma sorularına verdikleri yazılı yanıtlar kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerden ikisinin yeni Piagetçi kurama göre duyusalmotor düzeyde, altısının işlem öncesi, beşinin ise somut işlemler döneminde olduğu görülmüştür | URI: | https://hdl.handle.net/11499/44187 | ISSN: | 1301-3718 2458-8342 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Yeni Piagetçi Kurama.pdf | 752.01 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
54
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
22
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.