Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44207
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorUçak, Esra-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:38:32Z
dc.date.available2022-05-17T12:38:32Z
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn1308-2140-
dc.identifier.issn1308-2140-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44207-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13791-
dc.description.abstractÇevre sorunlarının çözümünde bilinçli bireyler yetiştirmek oldukçaönemlidir. Bu da ancak etkili çevre eğitimi ile mümkün olabilir. Çevresorunlarının bilincinde olan ve bu sorunlara çözüm üretebilen bireylerinyetişebilmesi için eğitim programlarında çevre eğitimine önem verilmeli,bu derslerin ezber dersler yerine öğrenciler için anlamlı hale getirilen yeniyaklaşımları içermeleri gerekmektedir. Bu yeni yaklaşımlardan biri deSenaryo Temelli Öğrenmedir. Bu çalışmada da 3. fen bilgisi öğretmenadayların çevre bilimi dersinde Senaryo Temelli Öğrenmenin öğrencibaşarısı ve tutumuna etkisine bakılmıştır. Araştırmanın çalışmagrubunu, 2012–2013 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde PamukkaleÜniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 3. sınıfta öğrenimgörmekte olan toplam 56 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Sınıflardan biri deney grubu(n=31), diğeri ise kontrol grubu (n=25) olmak üzere yansız olarakbelirlenmiştir. Çalışmada “Çevre Başarı Testi” ve “Çevreye Yönelik TutumÖlçeği” kullanılmıştır. Uygulama her iki grupta da 4 hafta boyunca “ÇevreSorunları” konusu boyunca gerçekleştirilmiştir. Gruplara çalışmadanönce ve sonra Çevre Başarı Testi ve Çevre Tutum Ölçeği uygulanmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen veriler, SPSS 21.0 istatistik paketprogram kullanılarak çözümlenmiştir. Deney ve kontrol grubununpuanlarını karşılaştırmak amacıyla bağımsız gruplar için t-testikullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına dayalı olarak çevre dersinde“Senaryo Temelli Öğrenmenin” öğrencilerin akademik başarılarına etkietmediği ancak tutumlarını arttırdığı söylenebilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÇevre dersinde uygulanan senaryo temelli öğrenmenin fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarılarına ve tutumlarına etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of scenario based instruction on the academic success and attitude of pre-service science teachers applied environment lessonen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage1867 - 1881
dc.identifier.startpage1867en_US
dc.identifier.endpage1881en_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.13791-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid301425en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
ÇEVRE DERSİNDE.pdf14.84 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

96
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

58
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.