Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44207
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Uçak, Esra | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:38:32Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T12:38:32Z | |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.issn | 1308-2140 | - |
dc.identifier.issn | 1308-2140 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/44207 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13791 | - |
dc.description.abstract | Çevre sorunlarının çözümünde bilinçli bireyler yetiştirmek oldukçaönemlidir. Bu da ancak etkili çevre eğitimi ile mümkün olabilir. Çevresorunlarının bilincinde olan ve bu sorunlara çözüm üretebilen bireylerinyetişebilmesi için eğitim programlarında çevre eğitimine önem verilmeli,bu derslerin ezber dersler yerine öğrenciler için anlamlı hale getirilen yeniyaklaşımları içermeleri gerekmektedir. Bu yeni yaklaşımlardan biri deSenaryo Temelli Öğrenmedir. Bu çalışmada da 3. fen bilgisi öğretmenadayların çevre bilimi dersinde Senaryo Temelli Öğrenmenin öğrencibaşarısı ve tutumuna etkisine bakılmıştır. Araştırmanın çalışmagrubunu, 2012–2013 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde PamukkaleÜniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 3. sınıfta öğrenimgörmekte olan toplam 56 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Sınıflardan biri deney grubu(n=31), diğeri ise kontrol grubu (n=25) olmak üzere yansız olarakbelirlenmiştir. Çalışmada “Çevre Başarı Testi” ve “Çevreye Yönelik TutumÖlçeği” kullanılmıştır. Uygulama her iki grupta da 4 hafta boyunca “ÇevreSorunları” konusu boyunca gerçekleştirilmiştir. Gruplara çalışmadanönce ve sonra Çevre Başarı Testi ve Çevre Tutum Ölçeği uygulanmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen veriler, SPSS 21.0 istatistik paketprogram kullanılarak çözümlenmiştir. Deney ve kontrol grubununpuanlarını karşılaştırmak amacıyla bağımsız gruplar için t-testikullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına dayalı olarak çevre dersinde“Senaryo Temelli Öğrenmenin” öğrencilerin akademik başarılarına etkietmediği ancak tutumlarını arttırdığı söylenebilir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Turkish Studies (Elektronik) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Çevre dersinde uygulanan senaryo temelli öğrenmenin fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of scenario based instruction on the academic success and attitude of pre-service science teachers applied environment lesson | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 19 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1867 - 1881 | |
dc.identifier.startpage | 1867 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1881 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.7827/TurkishStudies.13791 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 301425 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
ÇEVRE DERSİNDE.pdf | 14.84 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
96
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
58
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.