Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44361
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇelik, O. Tayyar-
dc.contributor.authorÜstüner, Mehmet Akif-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:40:06Z-
dc.date.available2022-05-17T12:40:06Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn1308-1659-
dc.identifier.issn1308-1659-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44361-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30831/akukeg.421820-
dc.description.abstractBu araştırmada öğretmenlerin mesleki tükenmişlikleri ile yaşam doyumları arasındaki ilişki incelenmiştir. Ayrıca araştırmada öğretmenlerin mesleki tükenmişlikleri ve yaşam doyumları, demografik değişkenler açısından da incelenmiştir. Araştırmanın evrenini Mersin İli merkez ilçelerinde (Toroslar, Akdeniz, Yenişehir, Mezitli) görev yapan 9.942 ilkokul, ortaokul ve lise öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise bu evrenden seçkisiz örnekleme yöntemi ile belirlenen 296 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma, nedensel karşılaştırmalı ve korelasyonel araştırma türleri bir arada kullanılarak modellenmiştir. Araştırma sonunda öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerinin hizmet sürelerine ve görev yaptıkları okul türüne göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı, cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği; yaşam doyumlarında ise sadece cinsiyete göre erkekler lehine anlamlı bir farklılığın olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin mesleki tükenmişliklerinin yaşam doyumlarını negatif yönde anlamlı düzeyde yordadığı, öğretmenlerin yaşam doyumlarındaki varyansın yaklaşık %32’sinin mesleki tükenmişlikleriyle açıklanabildiği tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğretmenlerin Mesleki Tükenmişlikleri ile Yaşam Doyumları Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeThe Relationship Between Teachers’ Burnout and Life Satisfactionen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.startpage41 - 60-
dc.identifier.startpage41en_US
dc.identifier.endpage60en_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.421820-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid391339en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept01. Pamukkale University-
Appears in Collections:Eğitim Öğretim Planlama Makale Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Öğretmenlerin Mesleki.pdf466.42 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.